Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Spelen met de concurrent

Gebonden Nederlands 1996 9789025405601
Niet leverbaar.

Samenvatting

Is zakendoen een kwestie van oorlog of van vrede? Moet je elkaar op leven en dood bestrijden of met de concurrent samenwerken? Barry Nalebuff en Adam Brandenburger stellen dat een onderneming beide moet doen. Deze nieuwe manier van zakendoen, aangeduid als 'coöptatie', is gebaseerd op de speltheorie. In 'Spelen met de concurrent' laten de auteurs zien dat ondernemingen voordeel kunnen halen door de speltheorie toe te passen op hun ondernemingsstrategie. Essentieel is te ontdekken hoe de vijf elementen van het zakenspel - de spelers, de toegevoegde waarde, de regels, her perspectief en de omvang - elkaar beïnvloeden. Als ondernemingen dat op een rijtje hebben kunnen zij niet alleen de regels bepalen, maar ook welk spel gespeeld wordt. Coöpetitie stimuleert de creativiteit doordat ze nieuwe wegen wijst; ze is profijtelijk doordat het de markt groter maakt. En het is optimistisch en pro-actief doordat het win-winsituaties creëert.

Specificaties

ISBN13:9789025405601
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:320

Expertrecensies (1)

Spelen met de concurrent
Jeroen Kemperman | 18 mei 1998
Nalebuff en Brandenburger hebben een goed boek geschreven. Ze hebben terecht geconstateerd dat er een gebrek is aan managementboeken die speltheorie toegankelijk en praktisch toepasbaar maken. Door een deel van dit gat te vullen in een boek met veel praktijkvoorbeelden, helpen zij macht en afhankelijkheidsrelaties met andere bedrijven te begrijpen en besturen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Verantwoording

Deel 1 - Het spel van zakendoen

1. Oorlog en vrede
2. Coöpetitie
3. Speltheorie

Deel 2 - onderdelen van de strategie

4. De spelers
5. Toegevoegde waarden
6. De regels
7. De tactiek
8. De reikwijdte
9. Voorbereid zijn op verandering

Noten
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Spelen met de concurrent