Lees verder
Coimbatore Krishnarao Prahalad (1941-2010), meestal C.K. Prahalad genoemd, was Distinguished Professor of Strategy aan de University of Michigan Business School.
Meer over de auteursDe toekomst van concurrentie
Waarde creëren samen met de klant
Paperback Nederlands 2004 1e druk 9789025424770Samenvatting
Consumenten zijn tegenwoordig goed geïnformeerd en maken deel uit van allerlei netwerken waarin ze contact hebben met andere consumenten en met bedrijven. Tegelijk geeft de consument zijn ervaringen zelf vorm en bepaalt voor een groot deel zelf de waarde van beschikbare diensten en producten. Deze actieve houding en de technologische mogelijkheden tot interactie met anderen maken dat de consument in feite samen met bedrijven nieuwe waarde creëert. Prahalad en Ramaswamy beschrijven in dit boek de belangrijkste voorwaarden om het proces van gezamenlijke waardecreatie te laten slagen.
Echte innovatie schuilt volgens de auteurs in de geïndividualiseerde ervaringscultuur van de consument, ook wel experience economy genoemd. Zij geven in het tweede deel van het boek aan hoe bedrijven hun leiderschap en organisatie kunnen vernieuwen om de toekomstige concurrentiestrijd te winnen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over C.K. Prahalad
Inhoudsopgave
1. Gezamenlijk waarde creëren
2. Bouwstenen van gezamenlijke creatie
3. Gezamenlijk creëren als ervaring
4. Innovatie van ervaringen.
5. Individualisering van ervaringen
6. Ervaringsnetwerken
7. De markt als forum
8. Nieuw strategisch kapitaal opbouwen
9. De manager als consument
10. Snel kennis genereren
11. Strategie als ontdekking
12. Nieuwe capaciteiten voor de toekomst opbouwen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan