Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De toekomst van concurrentie

Waarde creëren samen met de klant

Paperback Nederlands 2004 9789025424770
Voormalig top 100Totaal 126 dagen
Niet leverbaar.

Samenvatting

Consumenten zijn tegenwoordig goed geïnformeerd en maken deel uit van allerlei netwerken waarin ze contact hebben met andere consumenten en met bedrijven. Tegelijk geeft de consument zijn ervaringen zelf vorm en bepaalt voor een groot deel zelf de waarde van beschikbare diensten en producten. Deze actieve houding en de technologische mogelijkheden tot interactie met anderen maken dat de consument in feite samen met bedrijven nieuwe waarde creëert. Prahalad en Ramaswamy beschrijven in dit boek de belangrijkste voorwaarden om het proces van gezamenlijke waardecreatie te laten slagen.

Echte innovatie schuilt volgens de auteurs in de geïndividualiseerde ervaringscultuur van de consument, ook wel experience economy genoemd. Zij geven in het tweede deel van het boek aan hoe bedrijven hun leiderschap en organisatie kunnen vernieuwen om de toekomstige concurrentiestrijd te winnen.

Specificaties

ISBN13:9789025424770
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:263
Druk:1
Verschijningsdatum:25-7-2009
ISSN:

Expertrecensies (1)

De toekomst van concurrentie
Remko van der Honing | 1 augustus 2005
In tijden van grote verandering is het bewonderenswaardig dat auteurs een blik durven werpen op de toekomst. Auteurs Prahalad en Ramaswamy schreven in 2004 het boek 'De toekomst van concurrentie'. De ondertitel die zij aan het boek meegaven was Waarde creëren samen met de klant.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
8 stemmen
6
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
25 jaar Managementboek door de ogen van de oprichters
Ronald Buitenhuis 7 september 2020 In het businessplan voor de oprichting van Managementboek werd 25 jaar geleden met nog geen woord gerept over het fenomeen ‘internet’. Managementboek was nog zonder punt.nl. Managementboeken verkopen ging via de papieren krant Manager & Literatuur.
interview
C.K. Prahalad ‘De zakenwereld staat voor de grootste verandering sinds de T-Ford.’
Rick Nieman 15 juli 2009 ‘Alle oude ideeën en theorieën voldoen niet meer. De veranderingen begonnen natuurlijk vóór deze crisis, maar door alles wat er nu gebeurt worden de ontwikkelingen alleen maar versterkt.’ Aldus C.K. Prahalad. Rick Nieman sprak met hem.

Over C.K. Prahalad

Coimbatore Krishnarao Prahalad (1941-2010), meestal C.K. Prahalad genoemd, was Distinguished Professor of Strategy aan de University of Michigan Business School. De London Times, de Financial Times, Business Week én de Thinkers50 hebben hem uitgeroepen tot de nummer één managementgoeroe ter wereld.

Andere boeken door C.K. Prahalad

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Gezamenlijk waarde creëren
2. Bouwstenen van gezamenlijke creatie
3. Gezamenlijk creëren als ervaring
4. Innovatie van ervaringen.
5. Individualisering van ervaringen
6. Ervaringsnetwerken
7. De markt als forum
8. Nieuw strategisch kapitaal opbouwen
9. De manager als consument
10. Snel kennis genereren
11. Strategie als ontdekking
12. Nieuwe capaciteiten voor de toekomst opbouwen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De toekomst van concurrentie