Malcolm Gladwell is vaste medewerker bij The New Yorker. In 2002 verscheen van hem 'Het beslissende moment'.
Meer over Malcolm GladwellHet beslissende moment
Hoe je nét het verschil kunt maken
Paperback Nederlands 2006 9789025425197Samenvatting
Hoe wordt een onbekende debutant een bestsellerauteur? Waarom gaan steeds meer jongeren roken, terwijl iedereen weet dat het de gezondheid schaadt? Waarom is een televisieprogramma als Sesamstraat zo goed om kinderen te leren lezen? Malcolm Gladwell onderzoekt waarom grote veranderingen in de samenleving zich vaak zo plotseling voordoen. Ideeën, gedrag, meningen en producten verspreiden zich als ziektes. Zoals één zieke een griepepidemie kan starten, zo kan één graffitimaker de criminaliteit doen toenemen of één tevreden klant de lege tafels in een restaurant vullen.
'Het beslissende moment' leest als een avonturenverhaal vol aanstekelijk enthousiasme over de macht van nieuwe ideeën. Het is een kaart voor verandering, met een hoopvolle boodschap: één creatieve persoon kan de wereld veranderen.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Malcolm Gladwell
Inhoudsopgave
1. Epidemieën: 3 regels
2. De wet van de enkelingen: verbinders, verkenners en verkopers
3. De beklijvende factor: Sesamstraat, Blue's clues en het educatieve virus
4. De kracht van de context (deel 1): Bernie Goetz en de opkomst en de neergang van de misdaad in New York City
5. De kracht van de context (deel 2): het magische getal 150
6. Een casestudy: geruchten, schoenen en de kracht van vertalers
7. Een casestudy: zelfmoord, roken en de zoektocht naar de niet-verslavende sigaret
8. Conclusie: baken precies af wat je wilt doen, neem de proef op de som en vertrouw op de resultaten
Noten
Dankbetuigingen
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan