Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het beslissende moment

Hoe je nét het verschil kunt maken

Paperback Nederlands 2006 9789025425197
Voormalig top 100Totaal 51 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Hoe wordt een onbekende debutant een bestsellerauteur? Waarom gaan steeds meer jongeren roken, terwijl iedereen weet dat het de gezondheid schaadt? Waarom is een televisieprogramma als Sesamstraat zo goed om kinderen te leren lezen? Malcolm Gladwell onderzoekt waarom grote veranderingen in de samenleving zich vaak zo plotseling voordoen. Ideeën, gedrag, meningen en producten verspreiden zich als ziektes. Zoals één zieke een griepepidemie kan starten, zo kan één graffitimaker de criminaliteit doen toenemen of één tevreden klant de lege tafels in een restaurant vullen.

'Het beslissende moment' leest als een avonturenverhaal vol aanstekelijk enthousiasme over de macht van nieuwe ideeën. Het is een kaart voor verandering, met een hoopvolle boodschap: één creatieve persoon kan de wereld veranderen.

Specificaties

ISBN13:9789025425197
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Druk:0

Lezersrecensies

3.8 van de 5
11 stemmen
3
5
2
0
1

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Een tweede kans
Pierre Pieterse 4 augustus 2006 Toen ik Het beslissende moment van Malcolm Gladwell zag staan, was ik even in verwarring. Een nieuw boek van Gladwell? Vreemd dat ik daar niets over heb gelezen. Ik heb Blink of Intuïtie met veel plezier gelezen, wist dat Gladwell eerder The Tipping Point had geschreven, die vertaald is als ‘Het omslagpunt’. Maar Het beslissende moment, daar had ik nog niet van gehoord. Tot bleek dat Het omslagpunt opnieuw is uitgebracht onder een andere naam, ‘Het beslissende moment’ dus. De Nederlandse uitgever hoopt kennelijk dat het boek nu, na het succes van Intuïtie wel een omslagpunt bereikt in de verkoopcijfers en het tot een bestseller maakt. In beide boeken diept Gladwell een vraagstuk uit. Zo vraagt Gladwell zich in Het beslissende moment af waarom (kleine) gebeurtenissen soms zo plotseling een grote verandering teweegbrengen, die zich als een epidemie kan verspreiden. Waarom wordt iets een trend, zoals met de Hush Puppies schoenen, die ineens gigantisch populair werden toen een kleine groep tieners ze uit het stof haalden. Ergens ligt blijkbaar een omslagpunt, dat de groei doet versnellen. Waar dat aan ligt, legt Gladwell uit met veel voorbeelden.

Over Malcolm Gladwell

Malcolm Gladwell is vaste medewerker bij The New Yorker. In 2002 verscheen van hem 'Het beslissende moment'. 'Intuïtie' stond wekenlang op de eerste plaats van de Amerikaanse bestsellerlijsten.

Andere boeken door Malcolm Gladwell

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Epidemieën: 3 regels
2. De wet van de enkelingen: verbinders, verkenners en verkopers
3. De beklijvende factor: Sesamstraat, Blue's clues en het educatieve virus
4. De kracht van de context (deel 1): Bernie Goetz en de opkomst en de neergang van de misdaad in New York City
5. De kracht van de context (deel 2): het magische getal 150
6. Een casestudy: geruchten, schoenen en de kracht van vertalers
7. Een casestudy: zelfmoord, roken en de zoektocht naar de niet-verslavende sigaret
8. Conclusie: baken precies af wat je wilt doen, neem de proef op de som en vertrouw op de resultaten

Noten
Dankbetuigingen
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het beslissende moment