Lees verder
Cor Molenaar is directeur van het adviesbureau eXQuo consultancy. Daarnaast is hij emeritus Hoogleraar E-Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en adviseur van gerenommeerde bedrijven, zowel in de retail als de dienstverlening. Hij is auteur van verschillende boeken, waaronder Het einde van concurrentie en Demand Driven Business Strategy.
Meer over Cor MolenaarSamenvatting
We staan aan de vooravond van een aantal omwentelingen. De toepassing van informatietechnologie verandert ons leven drastisch: thuis, op het werk en in de maatschappij. In 'New Marketing' worden toepassingen van informatietechnologie in marketing op overzichtelijke wijze gepresenteerd, getoetst en geëvalueerd.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Cor Molenaar
Inhoudsopgave
Deel 1 - Visie en ontwikkelingen
1. Inleiding
2. Een dynamische wereld
3. Ontwikkelingen in de marketing
4. Marketingoriëntaties
5. De ontwikkeling van informatietechnologie
6. Marketing en informatietechnologie
7. Toekomstige ontwikkeling van marketing en informatietechnologie
8. Toepassingsmogelijkheden van informatietechnologie binnen marketing
9. Epiloog
Deel 2 - Toetsing en onderzoeksresultaten
1. Onderzoek naar de mate van marktgerichtheid van Nederlandse organisaties
2. Opzet van het onderzoek
3. Toetsing ontwikkelingen in marketing
4. Marketingoriëntatie getoetst
5. Status toepassing informatietechnologie binnen marketing
Deel 3 - Bijlagen
1. Vragenlijst behorende bij het empirisch onderzoek
2. Marktgroei versus organisatiekenmerken
3. ontwikkeling van reclamebestedingen in Nederland 1989-1995
4. Validatie van de clustering
5. Analyse van fouten van de MDSS-schaal
6. Schaalwaarden van de MDSS-schaal
Verklarende woordenlijst
Geraadpleegde literatuur
Namenregister
Trefwoordenregister
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan