
Lees verder
Dove, Lipton, Knorr en Ben & Jerry's behoren tot de grote merken van Unilever, een wereldconcern met 234.000 werknemers, 500 bedrijven in 90 landen en een omzet van zo'n 43 miljard euro. Midden jaren negentig stagneerde de groei van een Nederlandse divisie. Unilever Bestfoods Nederland dreigde ten onder te gaan maar werd een van de best renderende Europese Unileverbedrijven. Wat was het geheim?
Onder leiding van een creatieve nieuwe bestuursvoorzitter houden 180 energieke teamleiders zich vijf jaar bezig met een zoektocht naar hun eigen kern, volgen studiebijeenkomsten over de hele wereld en doen aan 'community building' in de woestijn van Jordanië. Resultaat: een top-to-bottom-reorganisatie, een groei van de omzet en een herwonnen geloof van Unilever Bestfoods Nederland. Het geheim? Persoonlijke groei is de basis voor commercieel succes. 'Naar de woestijn en terug' is het verhaal van werknemers uit alle geledingen van Unilever Bestfoods Nederland die deze transformatie hebben mogelijk gemaakt.