Werken met de Balanced Scorecard
Action learning met behulp van cd-rom
Paperback Nederlands 2001 1e druk 9789031220809Samenvatting
Het is belangrijk genoeg om via vakpers en boeken op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in het vak management accounting en control. Maar weten en begrijpen zijn iets anders dan 'in de vinger hebben'. De serie 'Werken met...' is bedoeld als een praktische handleiding voor toepassingen in de dagelijkse praktijk. Het boek en de daarbij behorende cd-rom bieden concrete handvatten en voorbeelden om een eigen werkmodel te kunnen maken.
In dit boek treft u een praktisch plan van aanpak waarbij u stap voor stap wordt meegenomen bij de definitie en implementatie van de 'Balanced Scorecard' in de eigen organisatie. De eerste stap is het formuleren van de verschillende elementen van de BSC. Daarna volgt de communicatiefase waarbij medewerkers van de strategie van de organisatie en hun rol daarin worden doordrongen. Stap drie is de uitvoeringsfase waarbij de basis wordt gelegd om van de BSC een continu proces te maken.
Ten slotte worden tijdens de navigatiefase de prestaties van de organisatie gemeten met behulp van de BSC. Dit plan van aanpak wordt ondersteund door de cd-rom waar links zijn gelegd naar BSC-internetsites, bestanden zijn te vinden om de BSC te documenteren en voorbeeldpresentaties om het BSC-proces te begeleiden.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Theorie
2. De Praktijk van de BSC
3. Formuleren van de BSC
4. Communiceren van de BSC
5. Uitvoeren van de BSC
6. Navigeren
7. Toekomst van de BSC
Gebruikte termen
Literatuur
Auteurs
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan