Natuur I
in lente, zomer, herfst en winter
Paperback NL 2008 90e druk 9789031502806Samenvatting
In de haast van deze tijd is voor velen de kunst van het kijken verloren gegaan. Zij zien niet meer de duizend kleine wonderen die om ons heen gebeuren, zo verbluffend en toch vanzelfsprekend als alleen de natuur kan verrichten.
Gelukkig beseft de moderne mens steeds beter wat hij mist. De roep van de natuur is sterker dan alle sleur en al het dagelijks jachten. Hij krijgt de smaak weer te pakken: zodra hij er de kans toe ziet trekt hij de vrije natuur in, hij wil er alles van weten om er intenser van te kunnen genieten. Hij erkent weer de indringende rust en het pure geluk dat hij er kan vinden. Het werk van Thijsse, Heymans, Sluiters en zovele anderen is niet tevergeefs geweest.
Toch is het merkwaardig dat er in Nederland nog zeer weinig uitgaven bestaan als deze. Dit werk verraste ons door zijn levendigheid en zijn rijkheid van afwisseling. Uiteraard is deze vertaling aangepast aan onze streken. En zo kunnen wij ons veilig mee op pad laten nemen. Smolik laat ons maand voor maand zien wat er te beleven valt in bos, hei en wei. Op een uitermate onderhoudende wijze vertelt hij ons schatten van bijzonderheden: hij verteld ze niet alleen, hij laat ze ons zelf zien, zelf mee-beleven, zelf ontdekken. Een avontuurlijke reis in een ver land kan niet spannender zijn.
Deze boeken zijn niet bedoeld om één keer gelezen te worden. Ze zijn geschreven om belangstelling op te wekken, om te prikkelen tot eigen waarneming, tot actief veldbiologisch onderzoek. Men moet ze dus meenemen als gids als men er op uit trekt. Zo voorbereid en ingeleid zal men in het boek der natuur eindeloos veel wonderen ontdekken. Voor elke natuurliefhebber is dit dubbele Prismadeel "een goudmijn", voor hem die het helaas nog niet is, verkwikking en stimulans, voor iedereen belangwekkende lectuur.
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan