Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De King familie

Geschiedenis van een pepermuntje

Ingenaaid Nederlands 2010 1e druk 9789033009365
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Nederlands bekendste snoepje komt uit Sneek in Friesland: King-pepermunt. Een snoepje om vijftien minuten op te zuigen, zonder te praten, want dan zou het uit de mond kunnen glippen. Liefst ook met de kaken op elkaar, want alleen op die manier kan het laatste flintertje op de tong wegsmelten alsof het nooit heeft bestaan.

Wie waren de makers van King, die ook klassieke hard candies lanceerden als Rang en Italiano? Hoe hebben zij het merk populair gemaakt en gehouden tijdens de omwenteling naar zacht en kauwbaar snoep dat zelfs onder het sporten te genieten valt? Een Friese bedrijfsgeschiedenis en familiegeschiedenis in één.

Cultureel antropoloog Jef de Jager (1949) publiceerde een twintigtal geschiedkundige boeken over allerhande organisaties en groepsrituelen. Op eerder werk reageerde de kritiek: 'Als historicus schrijft De jager met de pen van romancier en de blik van een antropoloog. '

Specificaties

ISBN13:9789033009365
Trefwoorden:marketing, merken
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:159
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

recensie
De King familie
Peter Vermeulen | 16 november 2010
Een deel van de Nederlandse cultuur was het zuigen op een pepermuntje tijdens de kerkdienst. In de begintijd van KING richtte producent Tonnema zijn marketing hoofdzakelijk op kerkgangers, schrijft Jef de Jager in 'De KING familie'. Er werd fanatiek geadverteerd in diverse kerkblaadjes. De hervormden gebruikten vooral Faam pepermunt, maar gereformeerden gaven de voorkeur aan KING. 
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Jef de Jager

Schrijver en cultureel antropoloog Jef de Jager (1949) publiceerde een twintigtal boeken over mensen in allerlei verbanden. 'De geschiedenis van Ahold' behandelde hij in 'Arm en rijk kunnen bij mij hun inkopen' (1995). Op eerder werk reageerde de kritiek: 'De Jager schrijft met de pen van een romancier en de blik van een cultureel antropoloog.'

Andere boeken door Jef de Jager

Inhoudsopgave

Woord vooraf

1 Een knecht wordt fabrikant
2. Extra strong of natuurzuiver
3. Orde en rangorde
4. Beklemmende voorspoed
5. Hardheid van succes
6. Bezitters aan de macht
7. Snoepjes van eigen deeg
8. Het zuur van het zoet

Verantwoording

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De King familie