Geregeld!
Methodiek voor de aanpak van de meest hardnekkigespellingproblemen. Achtergronden, opbouw en werkwijze
Paperback Nederlands 2018 1e druk 9789033475009Samenvatting
In de spelling van onze taal komt een aantal typen fouten relatief vaak voor. Daarbinnen is een top 3 aan te wijzen. Het gaat dan om fouten tegen de regel van de verdubbeling na een korte klinker (piten), tegen de regel van de verenkeling in een open lettergreep (verlaaten) of tegen de regel voor het schrijven van -d/-t (hij reedt).
Hulp bij hardnekkige spellingproblemen (soms in combinatie met ernstige leesproblemen) is voor veel leerlingen en studenten geen overdreven luxe en maakt ook een belangrijk deel uit van debehandeling van mensen met dyslexie. Een kenmerk van effectieve hulp is dat deze direct op de kennis en vaardigheden is gericht die specifiek is voor de spelling: het kennen van de koppelingen tussenklanken en lettertekens, het op het gehoor kunnen analyseren van woorden en het kunnen uitvoeren van de procedures om regels toe passen. Hardnekkige spellingproblemen zijn er in verschillende variaties en vragen niet om een standaard aanpak, maar om maatwerk aan de hand van deugdelijk onderbouwde uitgangspunten.
De methodiek Geregeld! biedt de handvatten voor dit maatwerk en voorgeprotocolleerde behandeling. Geregeld! is gebaseerd op een analyse van wetenschappelijke kennis en op jarenlange klinische ervaring van de auteurs. De methodiek Geregeld! is ontwikkeld voor professionals die ernstige spellingproblemen (dyslexie) behandelen, zowel voor academisch geschoolden als voor gespecialiseerde leerkrachten/remedial teachers binnen het kader van een indirecte behandeling.
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan