Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Waarom cola duurder is dan melk

Paperback Nederlands 2016 9789038801926
Verkooppositie 999999918 dagen in de top 100
In herdruk, verschijningsdatum onbekend

Samenvatting

Wat moet ik vinden van marktwerking, economische groei en recessies? Ik weet niet eens wat die woorden feitelijk betekenen. Toch word ik wel geacht er iets van af te weten. Wanneer ik stem bijvoorbeeld. Politieke partijen hebben uiteenlopende ideeën over economische onderwerpen, maar ik heb geen flauw benul wie er gelijk heeft. En toch stem ik. Onwetend.

In principe gaat economie over ons dagelijks leven: ons werk, de verdeling van rijkdom, tegenslagen en geluk, de toekomst. Dat zijn toch belangrijke onderwerpen en het is eigenlijk zaak dat ik er meer van begrijp.

Vandaar dus dat ik me in economie ben gaan verdiepen, via vragen als: Waar komt geld vandaan? Zijn wij rijk dankzij de armoe van anderen? En waarom is cola duurder dan melk?

Tot mijn bevrediging en verbazing heb ik op al mijn vragen een antwoord gevonden. En bovenal ben ik tot de onverwachte ontdekking gekomen dat die economen nog zo gek niet zijn.

Specificaties

ISBN13:9789038801926
Trefwoorden:economie, maatschappij
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Druk:1
Verschijningsdatum:25-5-2016

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Bas Haring

Bas Haring (1968) is hoogleraar aan de Universiteit Leiden waar hij de leerstoel 'publiek begrip van wetenschap' bekleedt en hij is oprichter van het masterprogramma “Media Technology” voor creatieve wetenschap. Hij promoveerde in 1997 in de Kunstmatige Intelligentie en houdt zich bezig met de relatie tussen de natuurwetenschap en filosofische vraagstukken. Zijn debuut 'Kaas en de Evolutietheorie' won in 2002 de Gouden Uil voor jeugdliteratuur en de Eureka! prijs voor populair wetenschappelijke literatuur. Naar aanleiding van het programma 'Proefkonijnen' heeft hij begin 2014 het boek 'Doe dit vooral thuis' uitgebracht. Aan de hand van dit boek wil hij dat de lezer zichzelf vragen stelt over de wetenschap en zélf op onderzoek uitgaat. Als spreker weet hij altijd een verrassende draai te geven aan zijn verhaal. Hierdoor weet hij zijn toehoorders telkens weer te boeien en hen aan te zetten tot het overdenken van zijn visie.

Andere boeken door Bas Haring

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Waarom cola duurder is dan melk