Met een gezonde mix van innovatief vermogen, consultancy en wetenschap opereert Jos Arets al jaren als ondernemer op het speelveld van het verbeteren van de prestaties van organisaties.
Meer over de auteursWerkboek POP
Communicatie en reflectie
Paperback Nederlands 2004 9789039522387Samenvatting
Of u het nu wilt of niet, ontwikkelen is van groot belang in organisaties. De laatste jaren zijn persoonlijke ontwikkelingsplannen sterk in opkomst gekomen om die ontwikkeling te ondersteunen. Een persoonlijk ontwikkelplan (POP) ondersteunt u om uw eigen ontwikkeling te sturen en vast te leggen. Er is echter een nadeel: lezen is te passief. Uzelf ontwikkelen en leren communiceren is toch vooral een kwestie van doen. Dus heeft het lezen van een boek niet zoveel effect.
Daarom is er thans een werkboek verschenen. Met dit werkboek gaat u verder dan passief lezen. U wordt uitgenodigd actief te werken aan het leren beheersen van vaardigheden en competenties. Dat gaat verder dan kennis.
Een vaardigheid leert u alleen door te oefenen. Daar heeft u natuurlijk kennis voor nodig. Tijdens het oefenen is feedback en inzicht in uw eigen prestatie nodig. Dat zit allemaal in dit werkboek. Dat is niet moeilijk of ingewikkeld. Lees de tekst. Voer de oefeningen uit. Beoordeel uzelf en laat u beoordelen.
Het 'Werkboek POP - communicatie en reflectie' is een tastbaar product dat u het volgende oplevert:
- een concreet, toepasbaar POP
- verhoging van uw communicatieve vaardigheden
- verhoging van uw reflectieve vermogen
- verhoging van uw persoonlijke effectiviteit
- systematische en doelgerichte ontwikkeling van uzelf
Specificaties
Lezersrecensies
Over Vivian Heijnen
Inhoudsopgave
Module 1 - Jouw POP
1.. . .Ontwikkel jezelf
2.. . .Persoonlijke effectiviteit
3.. . .Fase 1 - willen
4.. . .Fase 2 - kunnen
5.. . .Fase 3 - doen
Module 2 - Communicatie: houding en waarnemen
6.. . .Communicatie en houding
7.. . .Waarnemen
Module 3 - Communicatie: verkennende vaardigheden
8.. . .Vragen stellen
9.. . .Samenvatten
10.. . .Actief luisteren
Module 4 - Communicatie - reagerende vaardigheden
11.. . .Feedback geven en ontvangen
12.. . .Assertief reageren
Module 5 - Communicatie - gespreksvaardigheden
13.. . .Algemeen gespreksmodel
14.. . .Advies- en ontwikkelgesprek
Literatuur
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan