Webmarketing, de toegang tot de ware kopersmarkt
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789039526057Samenvatting
Webmarketing wordt het interessantste werkterrein van de bedrijfskunde in de 21e eeuw. Vrijwel alle Nederlandse huishoudens beschikken inmiddels over een (breedband) verbinding met internet. De drempels die het betalen en aankopen via internet in de weg stonden zijn grotendeels weggenomen door de introductie van iDEAL, en het totaal aantal aankopen via internet neemt met de dag toe.
Traditionele marketingtechnieken zagen een (potentiële) klant altijd als onderdeel van een segment. Maar via internet kan men een klant veel efficectiever en e ciënter benaderen: namelijk als individu. Daarbij kan veel meer interactiviteit worden gezocht en kan de klant zeer speci ek worden bediend op zijn of haar eigen speci eke wensen.
Webmarketing is geen technisch boek dat gaat over programmeer- en communicatietechnieken. Het is een praktisch en handzaam boek voor het hbo dat ingaat op de manier waarop u instrumenten voor webmarketing kunt inzetten in het proces. De nadruk ligt daarbij steeds op de bedrijfskundige en creatieve benadering van webmarketing.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Zakendoen via internet
3. Van traditionele marketing naar webmarketing
4. Van traditionele bedrijfsvoering naar webmanagement
5. Het organiseren van webmarketing
6. Webmarketingtools
7. Het socialemedialandschap
8. Casus de Gruyter
9. Casus Stylers|World
10. Het nieuwe onderwijs
Literatuur
Illustratieverantwoording
Over de auteur
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan