Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Elektronisch zakendoen

Leidraad voor een succesvolle implementatie

Paperback Nederlands 2001 9789043003773
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Veel ondernemingen zijn overtuigd van de noodzaak van e-commerce en beseffen dat de grootste managementuitdaging schuilt in het succesvol afhandelen van de implementatie. Problemen met de techniek, processen en organisatie leiden vaak tot een slechte, niet-werkende structuur. De auteurs geven in 'Elektronisch zakendoen' het management een duidelijke strategie, gebaseerd op de organisatiestructuur van de onderneming. Onderwerpen die de recue passeren zijn onder andere consumentenrelaties, supplychain-management, resourceplanning en ordermanagement. Het gaat in dit boek dus niet om het waarom, maar om het hoe. In plaats van een analyse van de technologie geeft dit boek een strategie voor de weg naar een succesvolle implementatie binnen de organisatiestructuur van een onderneming.

Specificaties

ISBN13:9789043003773
Trefwoorden:e-commerce
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:528
Druk:0

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Inhoudsopgave

Voorwoord van Cor Molenaar

Voorwoord

Inleiding

1. Van e-commerce naar e-business
2. Trends in e-business waarnemen
3. Het digitaliseren van zaken: patronen in e-business
4. Modellen voor e-business: meer dan technologie
5. Ontwikkeling van de e-businessarchitectuur - enterprisetoepassingen
6. Procesintegratie voor de ontwikkeling van de klantrelatie: Customer Relationship Management
7. Klantcontact verzilveren: beheer van het verkoopkanaal
8. De ruggengraat van e-business: Enterprise Resource Planning
9. Supply Chain Management en e-fulfillment
10. E-procurement - buy side, sell-side, marketplaces en beurzen
11. Zakelijke intelligentie - de volgende fase van kennismanagement
12. Ontwikkeling van het e-businessontwerp - de strategische formulering
13. Het in de praktijk omzetten van de strategie - formulering van de blauwdruk
14. Mobilisatie van het bedrijf - de tactische uitvoering

Eindnoten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Elektronisch zakendoen