Elektronisch zakendoen
Leidraad voor een succesvolle implementatie
Paperback Nederlands 2001 9789043003773Samenvatting
Veel ondernemingen zijn overtuigd van de noodzaak van e-commerce en beseffen dat de grootste managementuitdaging schuilt in het succesvol afhandelen van de implementatie. Problemen met de techniek, processen en organisatie leiden vaak tot een slechte, niet-werkende structuur. De auteurs geven in 'Elektronisch zakendoen' het management een duidelijke strategie, gebaseerd op de organisatiestructuur van de onderneming. Onderwerpen die de recue passeren zijn onder andere consumentenrelaties, supplychain-management, resourceplanning en ordermanagement. Het gaat in dit boek dus niet om het waarom, maar om het hoe. In plaats van een analyse van de technologie geeft dit boek een strategie voor de weg naar een succesvolle implementatie binnen de organisatiestructuur van een onderneming.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Voorwoord
Inleiding
1. Van e-commerce naar e-business
2. Trends in e-business waarnemen
3. Het digitaliseren van zaken: patronen in e-business
4. Modellen voor e-business: meer dan technologie
5. Ontwikkeling van de e-businessarchitectuur - enterprisetoepassingen
6. Procesintegratie voor de ontwikkeling van de klantrelatie: Customer Relationship Management
7. Klantcontact verzilveren: beheer van het verkoopkanaal
8. De ruggengraat van e-business: Enterprise Resource Planning
9. Supply Chain Management en e-fulfillment
10. E-procurement - buy side, sell-side, marketplaces en beurzen
11. Zakelijke intelligentie - de volgende fase van kennismanagement
12. Ontwikkeling van het e-businessontwerp - de strategische formulering
13. Het in de praktijk omzetten van de strategie - formulering van de blauwdruk
14. Mobilisatie van het bedrijf - de tactische uitvoering
Eindnoten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan