
Lees verder
Prof. Dr. D. Jan Eppink studeerde in 1967 af als bedrijfseconoom aan de Vrije Universiteit Amsterdam.
Meer over de auteurs'Strategie in drie' maakt de belangrijkste theoretische inzichten over strategie toepasbaar voor de managerspraktijk. Het maakt duidelijk dat het bij strategie om praktische vragen gaat. Die vragen gaan over concurreren : waar willen we concurreren, hoe doen we dat, concurreren we in samenwerking of op eigen kracht? Aan de hand van deze drie vragen bespreken de auteurs in de loop der tijd ontwikkelde benaderingen; ze doen dat helder en systematisch, zodat de lezer eenvoudig kan beoordelen wat het best bij zijn problemen past.
Zo vindt de manager of ondernemer zijn weg in het doolhof van bestaande aanpakken en technieken en leert hij snel die aanpak te kiezen die optimaal zal werken in zijn specifieke situatie. Want dat is misschien wel de belangrijkste les van dit boek: een effectieve oplossing van een strategische vraagstuk moet uniek zijn. Universele recepten bestaan niet en imitatie leidt maar al te vaak tot mislukking.