Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Emotiemanagement

Een survivalkit in de belevenismaatschappij

Paperback Nederlands 2005 9789043010009
Voormalig top 100Totaal 85 dagen
Niet leverbaar.

Samenvatting

Emoties zijn in het menselijk bestaan belangrijk, dat is vermoedelijk altijd al zo geweest. Nieuw is dat ze massaal bewerkt kunnen worden. Dat is onder meer het gevolg van technologische ontwikkelingen en toenemend vernuft in de massacommunicatie. Welke rol beleving krijgt, is afhankelijk van trends in waarden. Het kunnen beleven van emoties is, juist in onze markteconomie, verheven tot een begeerlijke conditie, met als speerpunt geluk. De hunkering heeft, zo is inmiddels komen vast te staan, marktpotentie. Het kunnen beïnvloeden van emoties biedt dus de sleutel tot succes op velerlei gebied.

Emoties zijn zowel felbegeerde grondstof als erkend gereedschap geworden in de nieuwe tak van sport in de economie: de beleveniseconomie. De mens wil iets beleven: als consument, als speler op de arbeidsmarkt, als lid van de samenleving. Wie emoties kan bespelen, hanteren of manipuleren krijgt marktaandeel, invloed, macht en succes. Ook die vaststelling heeft inmiddels postgevat: emotionele intelligentie overtreft soms het oude IQ in waardebeleving. EQ kan men niet trainen, dus hoe kunt u uw EQ vergroten? Susanne Piët bedacht hiervoor het begrip emotiemanagement, het vermogen om met inzicht emoties van uzelf en anderen te hanteren. In dit boek laat zij zien hoe dit vermogen werkt en op welke speelterreinen het relevant is: het zakelijk verkeer, de politiek, management, loopbaanontwikkeling, marketing, communicatie en -last but not least - uw privé-leven.

Deze geheel vernieuwde editie is verrijkt met actuele voorbeelden en - op verzoek van veel lezers - geïllustreerd met concrete schema's en modellen, aangevuld met instrumenten en tips. Van de relevantie van 'Emotiemanagement' voor overleving op de emotiemarkt zal na lezing iedereen zijn doordrongen.

Specificaties

ISBN13:9789043010009
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:266
Druk:2

Lezersrecensies

2.0 van de 5
1 stem
0
0
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Susanne Piët

Susanne Piët is een meester in emotiemanagement. Piët is al 25 jaar directeur van haar adviesbureau voor communicatiestrategie en training. Ze is trendpsycholoog, geeft lezingen en werkt als coach en adviseur in beleveniscommunicatie. Daarnaast begeleidt ze bij het opzetten van communicatiestrategieën, veranderingstrajecten, trendgevoelige marketingplannen en cultuuromslagen. (foto door Joshua Roodt)

Andere boeken door Susanne Piët

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Inleiding: wat is emotiemanagement
2. Gemengde gevoelens: aard en functie van verschillende belevingen
3. Emoties en werk
4. Emoties en tijd
5. Emotionele intelligentie.
6. Emotiemanagement in persoonlijke communicatie
7. Emotiemanagement in massacommunicatie
8. Persoonlijk emotiemanagement
9. Emotiemanagement in de praktijk: tien beslissende keuzes
10. Ontwikkelingen op de emotiemarkt: kwaliteit en leven

Literatuur

Bijlagen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Emotiemanagement