Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Communicatie en media Wie durft... de afdeling communicatie op te heffen?
Wie durft... de afdeling communicatie op te heffen?
Wie durft... de afdeling communicatie op te heffen?
Birgitta van Loon

Birgitta van Loon (1957) richtte in 1998 In'tent Communicatie op en ontwikkelde haar eigen methodiek voor het analyseren van persoonlijke en bedrijfswaarden, die zij veel gebruikt tijdens haar werk en workshops.

Meer over Birgitta van Loon
Audio-interview
Birgitta van Loon over communicatie Pierre Pieterse 8 augustus 2008 Communicatie is een levenshouding en moet leiden tot verbinding. Dat zegt Birgitta van Loon. Van Loon vindt dat de afdeling communicatie geen doorgeefluik moet zijn maar een heus samenspel van iedereen in de organisatie. Vandaar dat zij een boek schreef met de gewaagde titel Wie durft… de afdeling communicatie op te heffen? Boekcover vroeg Van Loon hoe zij tot dit inzicht is gekomen. Lees het volledige artikel
Birgitta van Loon

Wie durft... de afdeling communicatie op te heffen?

Paperback Nederlands 2007 9789043010214
Voormalig top 100Totaal 11 dagen
Niet leverbaar.
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

In 'Wie durft… de afdeling communicatie op the heffen?' rekent Birgitta van Loon op onorthodoxe wijze af met de hedendaagse communicatievormen. In dit boek pleit zij ervoor om de communicatieafdeling op te heffen en de term communicatie af te schaffen; verbinden is het nieuwe woord. Met deze manier van contact maken ontstaat een ultieme balans tussen ratio en emotie. Voor wie durft, biedt Van Loon een ruime schakering aan praktische handvatten en nieuwe denkwijzen om haar ideeën daadwerkelijk in te kunnen voeren in een organisatie.

Specificaties

ISBN13:9789043010214
Trefwoorden:communicatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Uitgever:Pearson Education NL
Druk:1
Hoofdrubriek:Communicatie en media

Expertrecensies (1)

Wie durft... de afdeling communicatie op te heffen?
Geurt van den Broek | 29 augustus 2008
'Wie durft... de afdeling communicatie op te heffen?' Het moet gezegd worden: het is een zeer aansprekende titel. Iedere zichzelf respecterende organisatie heeft immers een afdeling communicatie. Het is nogal een gedurfde uitspraak!
Lees verder

Lezersrecensies

2.8 van de 5
4 stemmen
1
1
0
0
2
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

podcast
Birgitta van Loon over communicatie
Pierre Pieterse 8 augustus 2008 Communicatie is een levenshouding en moet leiden tot verbinding. Dat zegt Birgitta van Loon. Van Loon vindt dat de afdeling communicatie geen doorgeefluik moet zijn maar een heus samenspel van iedereen in de organisatie. Vandaar dat zij een boek schreef met de gewaagde titel Wie durft… de afdeling communicatie op te heffen? Boekcover vroeg Van Loon hoe zij tot dit inzicht is gekomen.
Artikel lezen

Over Birgitta van Loon

Birgitta van Loon (1957) richtte in 1998 In'tent Communicatie op en ontwikkelde haar eigen methodiek voor het analyseren van persoonlijke en bedrijfswaarden, die zij veel gebruikt tijdens haar werk en workshops. Met de door haar ontwikkelde strategie heeft ze verschillende organisaties ondersteund in hun leiderschap en communicatie tijdens innovatie en veranderingsprocessen. Birgitta is specialist op het gebied van praktische en creatieve implementatie van Corporate Social Responsibility in organisaties. Birgitta was van 1988 tot 1998 de rechterhand van Eckart Wintzen op strategisch gebied van communicatie en publiciteit. Zij begeleidde meerdere fusies bij BSO/Origin toen het softwarebedrijf uitgroeide van vierhonderd medewerkers tot een wereldwijde organisatie met tienduizend medewerkers. In 1996 haalde zij - samen met Eckhart Ben & Jerry's ijs naar Europa. Birgitta ontwikkelde de marketingcommunicatie voor Ben & Jerry's Benelux. Birgitta schreef ook 'Wie… durft de afdeling communicatie op te heffen' (2008). Ze geeft in binnen- en buitenland lezingen en is gastdocent aan verschillende universiteiten.

Andere boeken door Birgitta van Loon

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding Wie durft...

1 Van filosofie naar communicatie
2 Emoties zijn intelligent
3 Communicatie vanaf het eerste uur
4 Van dialoog naar verbinding
5 Het succes van de verbinding
6 Man en vrouw

Intermezzo

7 De communicatie van de organisatie is ongesteld
8 Oprecht leiderschap is van iedereen
9 Begrijp jij wat IK bedoel?
10 De communicatieafdeling opheffen...wie durft?
11 De gelukkige organisatie
12 De inzet van creativiteit
13 De toekomst van verbindingen, wie durft?

Mensen en hun verhalen
Dankwoord
Bijlagen
Literatuurlijst

Aanbevolen live events...

vrijdag 03-06-2022

Samen veranderen 2022

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Now we’re talking!
    Frank Weijers
    Now we’re talking!
    € 10,00
  • Socrates op sneakers
    Elke Wiss
    Socrates op sneakers
    € 20,99
  • Gesprekken die werken
    Ineke van den Berg
    Gesprekken die werken
    € 20,95
  • Fanstrategie
    Wil Michels
    Fanstrategie
    € 24,95
  • De speechschrijver
    Renée Broekmeulen
    De speechschrijver
    € 27,50
  • Verbaal Meesterschap
    Remco Claassen
    Verbaal Meesterschap
    € 25,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2022 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wie durft... de afdeling communicatie op te heffen?

        Wie durft... de afdeling communicatie op te heffen?
        Birgitta van Loon
        /