Lees verder
Eva van der Fluit is management consultant en heeft zich gespecialiseerd in het adviseren van professionele dienstverleners. Zij heeft het vak geleerd als intern adviseur bij Danone en als extern adviseur bij Boer & Croon. Sinds drie jaar is zij zelfstandig adviseur en werkt ze samen met professionele organisaties bij het ontwikkelen en waarmaken van hun strategie.
Meer over Eva van der FluitProfessional zoekt groei
Strategie voor dienstverleners
Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789043015080Samenvatting
In de zich snel ontwikkelende markt van professionele dienstverleners staat stilstand gelijk aan achteruitgang. Om als dienstverlener te groeien is het belangrijk te weten waarom opdrachtgevers juist in u vertrouwen hebben - en aan deze kennis ontbreekt het nogal eens.
Uit onderzoek blijkt dat vertrouwen van opdrachtgevers is opgebouwd uit drie factoren: expertise, samenwerking en ethiek. Professionele dienstverleners profileren zich vaak vooral met hun expertise, terwijl dit voor opdrachtgevers meestal niet meer dan een vanzelfsprekendheid is. Voor hen zijn een goede samenwerking en ethiek minstens zo relevant.
Als u als professional weet wat uw opdrachtgevers belangrijk vinden, zult u beter in staat zijn uw strategie uit te zetten, om vervolgens groei te kunnen bewerkstelligen. 'Professional zoekt groei' geeft u inzicht in de manier waarop u zich als professioneel dienstverlener kunt onderscheiden. Daarnaast leest u hoe u een goede strategie kunt ontwikkelen en realiseren, zodat u de groei zult vinden die bij u past.
Dit boek is met name geschreven voor de volgende doelgroepen:
- advocaten;
- architecten;
- ingenieurs;
- accountants;
- ict-adviseurs;
- reclame- en marketingadviseurs;
- organisatieadviseurs;
- interne adviseurs (op afdelingen als HR, financiën, juridische zaken).
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Eva van der Fluit
Inhoudsopgave
Hoe is dit boek tot stand gekomen?
Hoe is het boek opgebouwd?
Voor wie is dit boek bestemd?
Dankwoord
1 Meer concurrentie vraagt om meer onderscheid
2 Diensten, onderscheid en vertrouwen
3 Onderscheiden met expertise
4 Onderscheiden met samenwerken
5 Onderscheiden met ethiek
6 In vijf stappen naar een strategie per praktijkgroep
7 Strategie voor het bureau als geheel
8 Strategieën voor stafafdelingen
9 Het ontwerpen van een strategieontwikkelingsproces.1
10 Strategie realiseren.
Bijlage 1: Twintig analysemethoden
Bijlage 2: Twintig voorspelmethoden
Geraadpleegde personen
Meedenkers en adviseurs
Geïnterviewde opdrachtgevers
Geïnterviewde professionele dienstverleners
Bronnen
Bibliografie
Afkortingen en begrippen
Over de auteur
Over de tekenaar
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan