Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 62% korting
,

Emotionele innovatie - Over het bouwen van inspirerende merken

Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789043016537
Verkooppositie 2465Hoogste positie: 251
Laatste exemplaar! Op=Op!
Op voorraad | Laatste exemplaar! Voor 21:00 uur besteld, maandag in huis
25,95
9,95
VOORDEEL - 62% korting

Samenvatting

Door de overvolle schappen en door het feit dat producten en diensten nauwelijks meer van elkaar verschillen, wordt de emotionele band die consumenten met merken hebben steeds belangrijker. Maar hoe geeft u uw merk een emotionele lading? Dat is zeker voor bedrijven die alledaagse producten en diensten op de markt brengen een lastige zaak.

Het boek 'Emotionele innovatie' geeft inzicht in de verschuiving van ratio naar emotie bij consumenten. Het geeft aan welke mogelijkheden er zijn om door middel van uw merk de verbinding met de emoties van de klant te maken.

Roland van Kralingen is een van de toonaangevende marketing- en merkvernieuwers in ons land. Zijn zoon Rogier van Kralingen is communicatiewetenschapper die zich ten doel stelt creatieve uitingen in een theoretisch kader te vangen. Eerder werd hun boek 'De groeimotor' genomineerd voor de verkiezing van het Managementboek van het Jaar.

Specificaties

ISBN13:9789043016537
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:215
Druk:1
Verschijningsdatum:26-11-2009
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Emotionele innovatie - Over het bouwen van inspirerende merken
John van der Stam | 9 april 2013
Roland en Rogier van Kralingen hebben een bijzonder boek geschreven. Zij zijn op zoek gegaan naar een werkbare verfijnde methodiek in het merkdenken. Het bedrijf van de van Kralingens, Innoa, heeft een methodiek ontwikkeld (emotuning) waarin de emoties van de consument centraal staan bij het bouwen van merken en merkbeleving.
Lees verder
recensie
Emotionele innovatie - Over het bouwen van inspirerende merken
Eric van Arendonk | 29 maart 2010
Van de drieduizend emoties consumeren we er een kleine duizend. Roland en Rogier van Kralingen verdiepten zich in de rol van emoties met betrekking tot merken. In 'Emotionele innovatie' beschrijven zij ook het proces van emotie-innovatie. Op de shortlist van marketingboek van het jaar wat mij betreft!
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
11 stemmen
6
2
1
1
1

Over Roland van Kralingen

Roland van Kralingen studeerde in Engeland waar hij zijn MBA haalde. Na een aantal jaren bij grote reclamebureaus als Strategy Director te hebben gewerkt, richtte hij TBWA op in Nederland en Spanje. Vervolgens functioneerde hij als lid van de raad van bestuur van TBWA International in Parijs en werkte hij in Japan, Engeland, Amerika, Duitsland en Spanje. In 1993 was hij de initiatiefnemer tot de oprichting van de PositioneringsGroep, die inmiddels in marketingland een grote bekendheid geniet. Roland van Kralingen is auteur van bekende boeken op het gebied van marketing en trends. Hij schreef onder andere 'Superbrands', 'Naar 2020', 'De Transparante Wereld' en 'BrandWorld'. Sinds 2005 is hij als Founder werkzaam bij High Value. Daarnaast is hij auteur van het onlangs verschenen 'Make Dust or Eat Dust.'' Roland van Kralingen is sterk geïnteresseerd tot ontwikkeling in de context, hij is een creatief denker en probeert vooral te werken naar nieuwe inzichten.

Andere boeken door Roland van Kralingen

Over Rogier van Kralingen

Rogier van Kralingen is muzikant, spreker en (prijswinnend) schrijver in de breedste zin van het woord. Hij verricht productie, redactie en uitgave van boeken, scripts, presentaties, artikelen en muziek. Bij balanceert feilloos op het snijvlak van de mens en haar technologie dankzij diepgaande kennis en natuurlijk gevoel voor menselijke emoties.

Andere boeken door Rogier van Kralingen

Inhoudsopgave

Met dank aan

Inleiding
Emotionele meerwaarde

Deel I De Emotieconsument
1 De Gevoelssamenleving
2 Gelukstreven als consumptiemotor
3 Emoties
4 Emowerelden
5 Emotionele innovatie
6 De Zeitgeist
7 De Zoekende Mens

Deel II Emotionele meerwaarde
8 Meerwaarde creatie
9 Emotivaties
10 Emotuning

Deel IIIMerken en emoties
11 Het fenomeen merk
12 SoulBrands

Deel IV Toepassingen en definities
13 Emotuning
14 Definities

Over de auteurs
Over Emote
Bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Emotionele innovatie - Over het bouwen van inspirerende merken