
Lees verder
Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago.
Meer over de auteursArmoede is het sociale probleem van de 21e eeuw. Bijna de helft van de wereldbevolking moet rondkomen van minder dan $2,50 per dag. Daar komt bij dat de ongelijkheid tussen rijk en arm wereldwijd groeit; de kloof tussen de rijkste en de armste landen van de wereld wordt elk jaar groter, en ook de afstand tussen rijk en arm binnen de meeste landen neemt toe. Bij dit alles helpt de wereldwijde economische crisis natuurlijk niet mee.
Philip Kotler neemt deze handschoen op, samen met expert Nancy Lee, met wie hij eerder het boek 'Social Marketing' schreef. In dit nieuwe boek past hij (sociale) marketingtechnieken toe op armoedebestrijding. Hij laat zien waarom de meeste grootschalige overheidssteun niets uithaalt en wat armoedebestrijders kunnen leren van typische marketingstrategieën en -technieken, zoals positionering, segmentering en doelgroepgericht werken.
Het boek 'Marketing tegen armoede' bevat veel case studies en laat ook zien hoe de samenwerking tussen overheid, NGO's en bedrijfsleven verbeterd kan worden. Het is een must read voor iedereen die zich (landelijk en internationaal) met armoedebestrijding en met ontwikkelingssamenwerking bezighoudt.