Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Cruciale dialogen

het dagdagelijks beleven van 'Creatieve Wisselwerking'

Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789044129410
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Hoe voer je een succesvolle cruciale dialoog? Hoe vermijd je dat een dialoog tot een monoloog, een debat, een discussie of een plat gesprek verwordt? Hoe verkrijg je van iedereen het nodige engagement om problemen op te lossen? Hoe hef je barrières op die verandering in de weg staan? Hoe zet je creativiteit in daadwerkelijke innovatie om?

Veel is inmiddels bekend over het management van de traditionele basiscomponenten van elk systeem, elke techniek en organisatie. Voor de belangrijkste factor in de kennismaatschappij van de 21ste eeuw, de mens, geldt dat in mindere mate.

De 'cruciale dialogen'-methodiek omvat vier fasen, acht basiscondities en zestien vaardigheden. Het betreft een 'top-down' - 'bottom-up' veranderingsproces, waarbij elk niveau het onderliggende opleidt en coacht en tijdens dit proces ook zelf van dit volgende niveau leert en daardoor blijvend verandert.

Het hoofddoel is het bevorderen van de effectiviteit, efficiëntie, creativiteit en het plezier van de belangrijkste systeemfactor, de mens. Dit wordt bereikt door waarderend te luisteren, nadien oplossingen te zoeken en die consequent uit te voeren.

Specificaties

ISBN13:9789044129410
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:316
Druk:1
Verschijningsdatum:26-2-2013

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Johan Roels

Johan Roels is burgerlijk werktuigkundig ingenieur en burgerlijk ingenieur veiligheidstechnieken. Hij bekleedde in een eerste leven diverse functies binnen de groep Rhône-Poulenc. Zijn tweede leven beleefde hij onder de vlag van Loss Control Centre Belgium en in zijn derde leven gaf hij gestalte aan SynerChange International. Hij beleeft nu zijn vierde leven als 'Thought Engineer'.

Andere boeken door Johan Roels

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Cruciale dialogen