Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Kogelharde spruiten

Bekentenissen van een reclameman

Paperback Nederlands 2006 1e druk 9789044607963
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Copywriter Eugène Roorda was vijf jaar lang de reclameadviseur van het Dirk van den Broek-concern, bekend van de prijsvechtende supermarkten, slijterijen, drogisterijen en vakantiewinkels. Roorda kwam wekelijks bij deze ongewone miljonairsfamilie over de vloer en bedacht met zijn bureau reclame die het concern honderden miljoenen extra omzet bezorgde. Intussen gaf hij zijn ogen en ogen goed de kost.

Wie zijn de mannen van Dirk? Hoe kwam de beroemde Dirktas tot stand? Waarom steeg het markaandeel van 4,9 naar ruim 8 procent? In een aanstekelijk3 stijl laat de schrijver zien hoe Dirk wordt bestuurd. Waarom de spruiten altijd kogelhard moeten zijn en waarom een stukgegooide fles bourgogne de dagomzet van een slijterij onmiddellijk omhoog stuwt.

De supermarktbranche is een onverbiddelijke straatoorlog waarbij om miljarden euro's per jaar wordt gevochten. 'Kogelharde spruiten' biedt een blik achter de schermen van dit doorgaans volstrekt gesloten familiebedrijf. Het boek laat tevens zien hoe complex het vak van reclame maken is in de dagelijkse praktijk.

Specificaties

ISBN13:9789044607963
Trefwoorden:reclame
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:151
Druk:1
Verschijningsdatum:31-12-2009
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Expertrecensies (1)

recensie
Kogelharde spruiten
Eric van Arendonk | 3 oktober 2006
Een spannend jongensboek. Dat is misschien wel de krachtigste samenvatting die je kunt geven aan het boek 'Kogelharde spruiten' van Eugène Roorda. Deze auteur, van huis uit copywriter, heeft een leuk en boeiend boekje geschreven dat je in één adem uitleest. De ondertitel 'bekentenissen van een reclameman' wordt mijns inziens dan ook volledig waargemaakt.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Over Eugène Roorda

Eugène Roorda is oprichter/copywriter van Roorda Reclamebureau, dat werkt voor onder meer Fortis Bank, Dixons, het Ministerie van Verkeer & Waterstaat/RVD ('Bob jij of Bob ik' en 'I love verkeersregels'), Campari, Proefdiervrij, Oerbrood, Vomar, VSM-Homeopathie en het Amsterdam Renaissance Hotel. Roorda publiceert in vaktijdschriften, spreekt op congressen en is columnist op BNR Nieuwsradio.

Andere boeken door Eugène Roorda

Inhoudsopgave

Woord vooraf: een boek dat geschreven wilde worden
Zo begon het: vreselijk volk, die reclamelui

1. Voor Dirk werken
2. Jullie zijn niet leuk
3. De familie Dirk
4. Dirk, punt uit!
5. Varen met een kompas
6. Alles wordt wat het lijkt
7. Succes heeft vele vaders
8. Dirk in oorlog.
9. Dag Dirk

Epiloog: Dirk en wij
Woord van dank

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kogelharde spruiten