
Lees verder
Joost van Kleef is financieel-economisch journalist en schrijft voor onder meer 'Het Financieele Dagblad', 'Quote', 'Het Parool' en 'Nieuwe Revu'.
Meer over de auteurs'Ik wil altijd winnen. Want ik heb al te veel verloren. Een groot deel van mijn familie vond de dood in de Tweede Wereldoorlog.'
De excentrieke topzeiler en ondernemer Rob Heilbron introduceert met lef het surfmerk O’Neill in Europa, dat dankzij slimme marketing uitgroeit tot een ongekend groot succes. O’Neill wordt verkocht voor 280 miljoen euro. Maar Heilbron is dan nog niet klaar. Na O’Neill wordt hij bekend ( en berucht) als de man achter het brutale lingeriemerk Sapph.
In het meeslepende boek 'Winnen' vertelt Rob Heilbron over zijn leven. Een jetsetbestaan vol geld, roem, vrouwen en een vriendschap met de latere koning Willem-Alexander. Maar ook een leven met ruzie in boardrooms, misgelopen miljoenen, afpersers en een vermeend onecht kind. Heilbron vertelt het allemaal, open en eerlijk. Voor één keer.