

Bob Vermaak (Msc) heeft politicologie gestudeerd en is directeur bij Wiekiesjij. Hijheeft zelf in een ondernemingsraad gezeten (bij FNV Formaat, een van de rechtsvoorganger van SBI/Formaat).
Meer over Bob VermaakTussen droom en werkelijkheid
Verschillende rollen van de ondernemingsraden in de 21ste eeuw
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789046607404Samenvatting
Weg met de ‘mitsen en maren’, kies een bepaalde koers. ‘Tussen droom en werkelijkheid staan wetten en praktische bezwaren’, aldus Elsschot. Dit boek geeft je inzicht in de verschillende rollen van de ondernemingsraad.
Door de mix te zoeken van professionals uit het veld en experts geven de hoofdstukken praktische, haalbare en realistische suggesties. Wat wil jij voor toegevoegde waarde hebben als ondernemingsraadslid? Wat wil jij dat de OR in de beleidsontwikkeling stimuleert, innoveert, controleert of faciliteert? Die focus helpt je bij het realiseren van je resultaten en zorgt ervoor dat de meerwaarde van de ondernemingsraad wordt gevoeld, zowel in de organisatie als bij medewerkers. De energie die de hoofdstukken bij je losmaken, is volledig afhankelijk van de wil aan de slag te gaan.
In dit boek wordt onder andere aandacht besteed aan:
• De ondernemingsraad als controleur
• De ondernemingsraad als bezorger van balans
• De ondernemingsraad als veranderaar
• De ondernemingsraad als verbinder tussen moderne arbeidsverhoudingen en directe werknemersparticipatie
• De ondernemingsraad als stimulator van verandering
• De ondernemingsraad als pionier van blended learning
• De ambtelijk secretaris en de verschillende rollen
• De ondernemingsraad als beschermer van de medezeggenschap in internationale verhoudingen
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan