Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 50% korting

Ikea

Het geheim van het succes

Paperback Nederlands 2006 9789046800744
Verkooppositie 215795 dagen in de top 100
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
19,90
9,95
VOORDEEL - 50% korting

Samenvatting

IKEA is een van de meest succesvolle ondernemingen en een van de sterkste merken ter wereld. Wat begon als eenmanszaak van een Zweedse middelbare scholier, is nu een internationaal opererend bedrijf met meer dan 230 vestigingen in 33 landen en een omzet van 14,8 miljard euro.

Oprichter Ingvar Kamprad is volgens het Amerikaanse blad Forbes de op drie na rijkste persoon ter wereld. Wie is deze man, die van zichzelf zegt dat hij geen smaak heeft, maar wiens bedrijf de inrichting van honderden miljoenen interieurs beïnvloedt. En hoe kon juist deze Zweedse onderneming de grootste meubelketen ter wereld worden?

Deze en andere vragen worden beantwoord aan de hand van het levensverhaal van de eigenzinnige oprichter en de analyse van de succesfactoren van het bedrijf. Ook wordt kritisch bekeken in hoeverre het positieve beeld van de onderneming klopt met de werkelijkheid.

Specificaties

ISBN13:9789046800744
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:283
Druk:1
Verschijningsdatum:2-7-2012
Hoofdrubriek:Algemeen management
Jongbloed:Recht algemeen

Expertrecensies (2)

Peter Vermeulen | 30 september 2010
Iedere manager weet dat IKEA een bedrijf is dat er voor kan zorgen dat er files ontstaan op de snelwegen. Zelfs bij zondagsopening. Veel managers zeggen nooit in de IKEA te komen, maar verlangen er naar om achter 'het geheim van het succes' te komen.Lees verder
Eric van Arendonk RM | 26 oktober 2006
Het gebeurt niet vaak dat er een boek op de markt komt dat een van je klanten als onderwerp heeft. En al helemaal niet wanneer er over die klant eigenlijk weinig details bekend zijn. Zo'n boek is 'IKEA, het geheim van het succes' van Rüdiger Jungbluth.Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
9 stemmen
5
2
2
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Hoe IKEA het brein verleidt
Ger Post 4 oktober 2013 Het geheim achter het succes van Ikea beschreef Rüdiger Jungbluth al eerder (in IKEA, het geheim van het succes). In Psychologie Magazine staat deze maand een artikel over hoe Ikea ons brein verleidt. Volgens omgevingspsycholoog Alan Penn is IKEA zelfs ‘de sterkste impulsverleider ter wereld’. Maar liefst 60 procent van de aankopen bij IKEA zijn impulsaankopen, stelde Penn vast.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Rüdiger Jungbluth

Rüdiger Jungbluth studeerde algemene economie en volgde de Hogeschool voor de Journalistiek in Keulen. Tussen 1992 en 2000 was hij correspondent economie voor Stern en Der Spiegel; daarna werd hij chef-redacteur van de wekelijkse Hamburgse krant NET-Business.

Andere boeken door Rüdiger Jungbluth

Inhoudsopgave

Proloog

Deel 1
1. Verkopen werd een soort obsessie
2. Er waren trommelslager, vlaggen - een nieuw soort gemeenschap
3. Er stonden minstens duizend mensen
4. Gedreven door winstbejag, mededogen en sympathie
5. De man die niets van een kapitalist heeft
6. Toen de familie en ik Zweden verlieten...
7. Het onmogelijke woonwarenhuis uit Zweden
8. Nu heb ik IKEA weggeven
9. Allergisch voor grenenhout
10. Triomf der proleten
11. Beijings upper ten droomt van Tomelilla
12. Ik ben zeer gelukkig, omdat we het zover hebben geschopt
13. De druk die Ingvar Kamprad op ons uitoefent neemt met de dag toe

Deel 2
Geheim 1 - De prijs
Geheim 2 - De stijl
Geheim 3 - Astrid Lindgren
Geheim 4 - De inbus
Geheim 5 - De bijbel
Geheim 6 - De hotdog
Geheim 7 - Elmtaryd
Geheim 8 - Ingvar
Geheim 9 - Rotan
Geheim 10 - Het paradijs
Geheim 11 - Teflon
Toekomstperspectief
Bronnen
Register

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ikea