Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 44% korting

Rembrandt INC.

Marktstrategieën van een genie

Paperback Nederlands 2006 9789046801840
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
17,50
9,95
VOORDEEL - 44% korting

Samenvatting

Wereldberoemd is Rembrandt van Rijn als schilder van onder andere De Nachtwacht, Het joodse bruidje en De Staalmeesters. Dat Rembrandt ook een succesvol zakenman was, is slechts bij weinigen bekend.

Hij noemde zich graag 'coopman', maar daarmee deed hij zichzelf tekort. Hij was een rasechte netwerker, kunsthandelaar, manager van een atelier, trainer en coach van ambachtslieden/kunstenaars, en niet in de laatste plaats een marketeer die zijn naam tot een waardevol en bekend merk wist te maken. Als CEO van Rembrandt Inc. was hij een cultureel ondernemer avant la lettre.

In dit boek wordt Rembrandt geanalyseerd aan de hand van hedendaagse marketing- en managementtheorieën zoals de concurrentiekrachten van Porter, de groeistrategieën van Ansoff, de 7 habits van Covey en de core competences van Ofman. Deze originele invalshoek biedt inspiratie aan hedendaagse ondernemers en managers, zowel in de culturele sector als daarbuiten.

Dit boek stond op de shortlist voor het Managementboek van het Jaar 2008.

Specificaties

ISBN13:9789046801840
Rubriek:Marketing
Trefwoorden:marketing, ondernemen
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:219
Druk:1

Expertrecensies (1)

Peter Vermeulen | 25 september 2008
Stelt u zich voor: Rembrandt van Rijn in de 21e eeuw achter zijn schildersezel, in plaats van in de 17e eeuw. Van Rijn aan de tafel bij Pauw en Witteman, waar hij een toelichting geeft op zijn jongste schilderij. Of Rembrandt die samen met Adje en Paul de Leeuw een schilderijtje maakt voor een nietsvermoedende gast.Lees verder

Lezersrecensies

3.8 van de 5
5 stemmen
3
0
1
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

column
Rembrandt en de markt
Koos de Wilt 1 juli 2013 Lange tijd kon Rembrandt van Rijn (1606-1669) vertrouwen op een steeds betere markt van schilderijen. Hij betrad de schilderijenmarkt op een buitengewoon succesvolle manier. Onafhankelijk en brutaal. Maar toen veranderde de markt ineens. Kortom: wat managers kunnen leren van de grootste namen uit de kunstgeschiedenis!
podcast
Koos de Wilt over de marketing van Rembrandt
Pierre Pieterse 14 april 2008 Schilder Rembrandt van Rijn deed aan ‘branding’: door zijn schilderstijl, maar ook zijn vele zelfportretten die ervoor zorgden dat zijn gezicht bekend was bij kunstenaarsliefhebbers. Rembrandt als lijstduwer in economische termen. En iemand die de markt manipuleerde. Een gesprek met Koos de Wilt, auteur van het boek Rembrandt INC..
nieuws
Managementboek van het jaar in woord
Pierre de Winter 10 april 2008 De titel 'Managementboek van het jaar 2008' is toegekend aan Leidinggeven aan professionals? Niet doen! van Mathieu Weggeman. Volgens de jury een 'actueel en inhoudelijk sterk boek'.
Alle interviews en artikelen (3)

Over Koos de Wilt

Koos de Wilt is cultureel ondernemer. Hij is opgeleid als jurist, marketeer en kunsthistoricus en is actief als uitgever, bladenmaker, filmmaker, conceptontwikkelaar en publicist. Eerder was hij was directeur van diverse uitgeverijen en een culturele instelling. De Wilt is adviseur op gebied van media.

Andere boeken door Koos de Wilt

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1 Rembrandt en zijn markt
1. De coopman Rembrandt
2. Kooplieden en kunst

Deel 2 Rembrandts marktstrategieën
3. Rembrandt als marketeer
4. Rembrandt als merk
5. Rembrandt als leider

Dankwoord
Literatuur

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Rembrandt INC.