Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Nieuwsgierigheid

Hoe wij elke dag worden verleid

Paperback Nederlands 2007 9789046803349
Verkooppositie 9999999113 dagen in de top 100
Niet leverbaar.

Samenvatting

Hoe wij elke dag verleid worden

Hoe komt het dat je de wereld vergeet in de bioscoop? Dat er reclames zijn die je blijven boeien en andere waarbij je meteen begint te zappen? Waarom je over sommige organisaties meer informatie wilt en waarom andere je onverschillig laten?
In een wereld waarin we overstelpt worden door signalen, negeren we de meeste. Maar soms springen er beelden uit waar je meer van wilt weten, beelden die de nieuwsgierigheid prikkelen. Zoals een foto in de krant van mensen die op handen en voeten lopen, of de scènes uit moderne televisieseries als 24.

Wat is het geheim van deze beelden? Hoe slagen de makers erin onze nieuwsgierigheid te prikkelen? Hoe doen schrijvers, reclamemakers, politici, beeldend kunstenaars, reclamemakers, gamebouwers, designers, filmmakers en fotografen dat?

Wat is nieuwsgierigheid? En hoe worden we nieuwsgierig gemaakt?

In dit rijk geïllustreerde boek onthult Roland van der Vorst de principes achter het opwekken van nieuwsgierigheid. Het laat op een toegankelijke manier zien hoe ons denken over nieuwsgierigheid in de loop der tijd is veranderd. Het neemt de lezer mee van Aristoteles tot de allernieuwste snufjes uit de virtuele wereld. 'Nieuwsgierigheid' is een boek voor iedereen die wil weten hoe hij dagelijks nieuwsgierig wordt gemaakt en hoe hij anderen nieuwsgierig kan maken…

Specificaties

ISBN13:9789046803349
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:236
Druk:2
Verschijningsdatum:7-11-2007
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Michel Hoetmer | 15 mei 2009
In 'Nieuwsgierigheid' buigt Roland van der Vorst zich over de vraag waarom in het ene geval onze nieuwsgierigheid wordt geprikkeld en andere zaken ons Siberisch koud laten. Het is een interessante vraag, zeker als je zelf actief bent in de commercie zoals ik.Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
10 stemmen
6
2
2
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Roland van der Vorst

Prof. dr. van der Vorst is Managing Director of FreedomLab and Professor of Strategic Design for Brand Development at TU Delft. Roland has always worked at the crossroads of strategic and creative thinking and is considered a thought leader in the field of strategic brand management. He has advised clients in various industries on disruptive business strategies, positioning, branding and innovation and has put his ideas in practice as an entrepreneur.

Andere boeken door Roland van der Vorst

Inhoudsopgave

1. Tips bij het lezen van dit boek
2. Een doorkijkje in de geschiedenis van nieuwsgierigheid
3. Het opwekken van een genoeglijk gemis
4. Achterhouden
5. Verstoren
6. Openhouden
7. Voor wie samenhang zoekt
8. Zo word je nieuwsgierig gehouden
9. Ogen naar de lucht
10. Toegift: Nieuwsgierigheid als kwaliteit

Literatuur
Noten
Fotoverantwoording
Woord van dank

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Nieuwsgierigheid