Lees verder
Prof. dr. van der Vorst is Managing Director of FreedomLab and Professor of Strategic Design for Brand Development at TU Delft.
Meer over Roland van der VorstNieuwsgierigheid
Hoe wij elke dag worden verleid
Paperback Nederlands 2007 2e druk 9789046803349Samenvatting
Hoe wij elke dag verleid worden
Hoe komt het dat je de wereld vergeet in de bioscoop? Dat er reclames zijn die je blijven boeien en andere waarbij je meteen begint te zappen? Waarom je over sommige organisaties meer informatie wilt en waarom andere je onverschillig laten?
In een wereld waarin we overstelpt worden door signalen, negeren we de meeste. Maar soms springen er beelden uit waar je meer van wilt weten, beelden die de nieuwsgierigheid prikkelen. Zoals een foto in de krant van mensen die op handen en voeten lopen, of de scènes uit moderne televisieseries als 24.
Wat is het geheim van deze beelden? Hoe slagen de makers erin onze nieuwsgierigheid te prikkelen? Hoe doen schrijvers, reclamemakers, politici, beeldend kunstenaars, reclamemakers, gamebouwers, designers, filmmakers en fotografen dat?
Wat is nieuwsgierigheid? En hoe worden we nieuwsgierig gemaakt?
In dit rijk geïllustreerde boek onthult Roland van der Vorst de principes achter het opwekken van nieuwsgierigheid. Het laat op een toegankelijke manier zien hoe ons denken over nieuwsgierigheid in de loop der tijd is veranderd. Het neemt de lezer mee van Aristoteles tot de allernieuwste snufjes uit de virtuele wereld. 'Nieuwsgierigheid' is een boek voor iedereen die wil weten hoe hij dagelijks nieuwsgierig wordt gemaakt en hoe hij anderen nieuwsgierig kan maken…
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Roland van der Vorst
Inhoudsopgave
2. Een doorkijkje in de geschiedenis van nieuwsgierigheid
3. Het opwekken van een genoeglijk gemis
4. Achterhouden
5. Verstoren
6. Openhouden
7. Voor wie samenhang zoekt
8. Zo word je nieuwsgierig gehouden
9. Ogen naar de lucht
10. Toegift: Nieuwsgierigheid als kwaliteit
Literatuur
Noten
Fotoverantwoording
Woord van dank
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan