

Kishore Mahbubani studeerde filosofie in Singapore en Canada. Hij werd diplomaat, was ambassadeur bij de Verenigde Naties en schreef onder meer de provocerende essays Can Asians Think?
Meer over Kishore MahbubaniHeeft China al gewonnen?
Paperback Nederlands 2020 9789046827154Samenvatting
China is al aardig op weg om nummer één van de wereld te worden. Het denkt en opereert op mondiale schaal en neemt ambitieuze initiatieven, onder leiding van een van de meest competente en pragmatische wereldleiders. Amerika daarentegen is al enige tijd op z'n retour en heeft te maken met een economisch model dat door de financiële crisis van 2008 behoorlijk aan kracht heeft ingeboet.
Amerika staat voor een ongekende uitdaging: een grondige herijking van zijn binnen- en buitenlandse politiek, die inmiddels het sociale fundament van het land heeft aangetast en het aanzien in de wereld ernstig heeft verzwakt.
In 'Heeft China al gewonnen?' is Mahbubani op z'n best met zijn scherpzinnige kijk op de strategische stappen en misstappen van Amerika en China in een wedstrijd op wereldschaal.
'Zelden is zo duidelijk geworden, zo indringend beschreven hoe de machtsverhoudingen in de wereld veranderd zijn en wat gevolgen dat heeft.' - De Standaard
'Laat het maar aan Mahbubani over om te provoceren op het gebied van internationale betrekkingen.' - NRC Handelsblad'
Specificaties
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Interviews en artikelen (1)
Over Kishore Mahbubani
Inhoudsopgave
2 De grootste strategische fout van China
3 De grootste strategische fout van Amerika
4 Is China expansionistisch?
5 Kan Amerika een radicale ommezwaai maken?
6 Moet China democratisch worden?
7 De aanname van deugdzaamheid
8 Voor wie zullen andere landen kiezen?
9 Een tegenstrijdige conclusie
Epiloog: Bij de Nederlandse editie
Dankwoord
Appendix: De mythe van het Amerikaans exceptionalisme
Noten
Register
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan