Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De Imagineer

Ontwerp beleving met betekenis

Paperback Nederlands 2011 9789046902769
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

In de huidige economie is het voor bedrijven essentieel om beleving en betekenis te koppelen aan hun producten en diensten. Een product of merk staat in de 21e eeuw niet alleen garant voor een bepaalde kwaliteit met functionele en emotionele waarden; het vertelt een verhaal, waardoor de gebruiker zich ermee verbonden voelt.

De imagineer is de persoon die deze beleving en betekenisgeving ontwerpt en regisseert. Dit boek gaat over de imagineer en zijn werkmethode. In drie delen wordt de manier van werken uitgelegd, onderbouwd en vervolgens verdiept. In deel 1 staat de context centraal waarbinnen de imagineer opereert. De auteurs bespreken de belangrijkste theorie achter de veranderende economie en de relevantie van imagineering. Deel 2 richt zich op de imagineer zelf, zijn werkproces en ontwerpmethodiek. Deel 3 vormt de inspiratie voor het eigenlijke werk: aan de hand van oefeningen gaat de lezer op zoek naar zijn eigen imagineeringskracht.

De auteurs verbinden de theorie van imagineering steeds met de praktijk. Elk hoofdstuk begint met een casus en eindigt met opdrachten en leestips. Daarnaast worden in kaderteksten voorbeelden gegeven.De imagineer is geschreven voor alle bacheloropleidingen waarin branding en beleving een belangrijke rol spelen, zoals commerciële economie, vrijetijdsmanagement, hotelmanagement, facilitymanagement en media- en entertainmentmanagement.

Specificaties

ISBN13:9789046902769
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Uitgever:Coutinho
Druk:1
Verschijningsdatum:10-11-2011
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

3.0 van de 5
2 stemmen
1
0
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Gabriëlle Kuiper

Gabriëlle Kuiper is kerndocent Creativiteit & Innovatie en hoofddocent eventmanagement aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Zij schreef ook Basisboek eventmanagement.

Andere boeken door Gabriëlle Kuiper

Over Bert Smit

Bert Smit is docent imagineering, marketing, en visitor management aan de Academy of Hotel and Facility Management van de NHTV.

Andere boeken door Bert Smit

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Imagineer