

Crisismanagement
Organisaties bij crises en calamiteiten
Paperback Nederlands 2016 9789046905418Samenvatting
Bij een crisis wordt een manager of bestuurder geconfronteerd met een heel ander soort management dan hij gewend is. Binnen zijn organisatie veranderen structuren, komen verantwoordelijkheden anders te liggen en worden de lijnen korter. Tegelijkertijd zijn de belangen groot: er kan sprake zijn van direct menselijk leed, maar ook juridische en financiële complicaties, personeelsproblemen en imagoschade liggen op de loer.
Met Crisismanagement komen managers en bestuurders van bedrijven én de overheid beter beslagen ten ijs als zich een crisis of calamiteit voordoet. In de eerste hoofdstukken wordt een theoretische basis gelegd met behulp van de inzichten over crisismanagement. Vervolgens komen organisatiekundige en gedragsaspecten tijdens een crisis aan de orde en ten slotte wordt de uitvoering van crisismanagement besproken. Achter in het boek zijn praktische modellen en voorbeelden opgenomen, zodat het boek ook als naslagwerk geschikt is.
Voor docenten zijn er (op aanvraag) casuïstiek met vragen en richtantwoorden beschikbaar als zij het boek als verplichte literatuur voorschrijven.
Deze derde, herziene druk is aangepast aan de laatste inzichten en regelgeving op het gebied van crisismanagement. Ook de voor docenten beschikbare casuïstiek, vragen en richtantwoorden zijn geactualiseerd. Daarnaast is er in deze nieuwe druk meer aandacht voor de rol van (social) media bij crisiscommunicatie, grensoverschrijdende samenwerking bij crisismanagement en externe formaliteiten. De voorbeelden zijn deels vernieuwd.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Over Arthur Zanders
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan