Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Crisismanagement

Organisaties bij crises en calamiteiten

Paperback Nederlands 2022 4e druk 9789046908327
Verkooppositie 4363Hoogste positie: 558
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Gebeurtenissen, zoals overstromingen, grote branden, geblokkeerde scheepvaartroutes, de coronacrisis, of cyberaanvallen, kunnen ingrijpende gevolgen hebben voor zowel overheidsorganisaties als bedrijven. Het boek Crisismanagement ondersteunt (toekomstige) managers en bestuurders die voor de uitdaging staan om te doen wat nodig is tijdens crises en calamiteiten.

Het boek helpt (toekomstige) crisismanagers uit het bedrijfsleven en de overheid met het verwerven of verbeteren van vaardigheden die van pas komen bij het managen van een crisis. Studenten die voor hun toekomstige loopbaan inzicht nodig hebben in crisismanagement krijgen met dit boek een duidelijk overzicht hoe een en ander is georganiseerd en hoe het wordt toegepast. De eerste hoofdstukken behandelen de inzichten over crisismanagement en vormen de theoretische basis van het boek. De latere hoofdstukken gaan in op zaken als besluitvorming, leidinggeven en communicatie. De rol van menselijk gedrag komt hierbij nadrukkelijk aan de orde. Tenslotte laat het boek zien hoe crisismanagement werkt in de dagelijkse praktijk.

In de bijlagen zijn praktische modellen en voorbeelden opgenomen, waardoor het boek ook als handig naslagwerk kan dienen. Crisismanagement is bedoeld voor managers in organisaties, studenten van universitaire en hbo-opleidingen als bestuurskunde, bedrijfskunde, integrale veiligheidskunde (IVK), en management & organisatie, en voor professionals in deze vakgebieden. Deze vierde uitgave is aangepast aan de laatste inzichten en regelgeving op het gebied van crisismanagement. Zo heeft de auteur recente voorbeelden als de coronacrisis en cybercrises toegevoegd. Ook de voor docenten (op aanvraag) beschikbare casuïstiek, vragen en richtantwoorden zijn geactualiseerd.

Specificaties

ISBN13:9789046908327
Trefwoorden:crisismanagement
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:271
Uitgever:Coutinho
Druk:4
Verschijningsdatum:28-4-2022
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Crisismanagement – Organisaties bij crises en calamiteiten
Louis Thorig | 22 februari 2017
Een crisis is een zware noodsituatie waarbij het functioneren van een organisatie (bedrijf, overheid, maatschappij, regio) ernstig verstoord raakt en gepaard gaat met negatieve publiciteit.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Arthur Zanders

Arthur Zanders is directeur van ZANDERS Consulting & Training B.V., een bureau dat gespecialiseerd is in risico- en crisismanagement, en domeincoördinator crisismanagement bij Delft Safety & Security Institute (DSyS) van de TU Delft. Hij heeft een maritieme studie en een brandweerofficiersopleiding gevolgd en is arbeids- en organisatiepsycholoog. Na jarenlange ervaring in verschillende functies in het vakgebied houdt hij zich sinds 1999 bezig met onderwijs, training en advisering op het gebied van risico- en crisismanagement.

Andere boeken door Arthur Zanders

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Crisismanagement