Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 56% korting

Summit - een gids voor managers op weg naar de top

Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789047000693
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 56% korting

Samenvatting

Medewerkers in organisaties benutten gemiddeld slechts 57 procent van hun talenten en capaciteiten. De rest blijft onbenut. Maar al te vaak verschuilen mensen zich achter beperkingen die anderen hen hebben opgelegd of die zijzelf gecreëerd hebben. Het is namelijk een algemeen menselijke neiging in een comfortzone te blijven hangen en er is moed, verbeeldingskracht en focus voor nodig om grenzen te verleggen en uitdagingen aan te gaan.

Ondernemers en managers die zich niet meer willen laten leiden door het denken in beperkingen en hun bedrijf, afdeling of zichzelf tot grote hoogte willen brengen, vinden in 'Summit' een gids die hen daarbij helpt. De auteur neemt de lezer mee op een reis die langs zes deelgebieden voert en alle essentieel zijn voor succes in een onderneming: Strategie, Urgentie, Mensen, Middelen, Indicatoren en Triomfen (summit).
Inspiratiebron voor 'Summit' is een expeditie naar Mount Kilimanjaro in Tanzania. Op diverse plaatsen in het boek trekt Jüch leerzame parallellen tussen de expeditie en het bedrijfsleven. 'Summit', geïllustreerd met prachtige foto's, biedt concrete handreikingen voor het realiseren van topprestaties. Het is een boek voor ondernemende mensen - zowel privé als op het werk, voor werknemer en werkgever.

Dit boek stond op de shortlist van Managementboek van het Jaar 2009.

Specificaties

ISBN13:9789047000693
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Druk:1
Verschijningsdatum:18-2-2008
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (2)

recensie
Geen top te hoog
Pierre Spaninks | 22 januari 2009
Een expeditie naar de top van de Kilimanjaro vormde de aanleiding voor het boek Summit - een gids voor managers op weg naar de top. Daarin neemt bedrijfseconoom Buck Jüch de lezer mee op reis langs zes deelgebieden die volgens hem essentieel zijn voor succes, in welke onderneming dan ook: Strategie, Urgentie, Mensen, Middelen, Indicatoren, en Triomfen.
Lees verder
recensie
Top, topper, topst
Pierre de Winter | 15 januari 2009
Het boek Summit. Een gids voor managers op weg naar de top van Buck Jüch is niet de eerste in zijn genre. Gelukkig heeft de auteur wel verstand van management.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
5 stemmen
2
1
2
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Buck Jüch: ‘Je hebt een grotere kans op succes als je een bewuste strategie volgt’
Pierre Spaninks 19 januari 2009 Het leven van bedrijfseconoom Buck Jüch raakte in een stroomversnelling toen hij met een team managers de Kilimanjaro beklom en daar een boek over schreef, getiteld SUMMIT. Na alle sportieve en zakelijke prestaties waarover het gaat in zijn ‘gids voor managers op weg naar de top’, blijkt het echte geluk toch te zitten in de kleine dingen.

Over Buck Jüch

Bedrijfseconoom Buck Jüch (1959) heeft aan het roer gestaan van diverse commerciële organisaties. In 2006 ging hij verder als zelfstandig ondernemer met B-Unltd, een bureau voor strategische consultancy en interim-management. In datzelfde jaar organiseerde hij samen met een groep ondernemers een expeditie naar het dak van Afrika, de Mount Kilimanjaro. Inmiddels is hij, gezamenlijk met een partner, actief met Management Buy Ins vanuit 5d Invest BV, vanuit deze entiteit hebben ondertussen vier bedrijfsovernames plaatsgevonden.

Andere boeken door Buck Jüch

Inhoudsopgave

De expeditie kan beginnen
Inleiding

1. Strategie
2. Urgentie
3. Mensen
4. Middelen
5. Indicators
6. Triomfen

Kilimanjaro Expeditie - mijn reisverslag
SUMMIT
Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Summit - een gids voor managers op weg naar de top