Lees verder
Adrian Gostick is organisatiedeskundige en bestsellerauteur. Zijn werk verschijnt in meer dan 30 talen.
Meer over de auteursHet wortel principe
Persoonlijke erkenning als groeimotor
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789047001805Samenvatting
Hét kenmerk van de succesvolle manager is dat hij zijn medewerkers regelmatig trakteert op een portie persoonlijke erkenning. Logisch, zou u denken, een complimentje doet wonderen, dat weet iedereen. Toch is het ene complimentje het andere niet. En in hoeverre past u dat wat u heus wel weet ook echt toe in de dagelijkse praktijk?
Gebaseerd op tien jaar onderzoek bij onder andere Disney, DHL, KPMG en Pepsi Bottling Group laten de auteurs de transformerende kracht van erkenning zien. De 'grote' managers leiden met worteltjes en niet met een stok, en daardoor presteren zij - evenals hun organisaties - aanzienlijk beter dan andere. Maar het gaat niet om gewone complimenten; erkenning moet u op een effectieve manier geven, betogen Gostick en Elton. Zij reiken u vier principes van goed leiderschap aan, waarin het geven van persoonlijke erkenning moet worden ingebed: doelen stellen, communicatie, vertrouwen en verantwoordelijkheid.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Adrian Gostick
Over Chester Elton
Inhoudsopgave
1. Een ontbrekend ingrediënt
2. Vier basiskenmerken van leiderschap
3. Versneld leiderschap
4. Altruïsten en verwachters
Deel 2 Wortelcultuur
5. Zo creëer je een wortelcultuur
6. Zijn ze betrokken én tevreden?
7. De bouwstenen van een wortelcultuur
8. Wortelfobie: waarom we onze medewerkers geen erkenning geven
Deel 3 Managen met wortels
9. De wortelcalculator
10. 125 ideeën om je mensen erkenning te geven
Conclusie
Bijlage A Versneld resultaten boeken
Bijlage B De landelijke medewerkerdatabase van HealthSystem Research
Bijlage C Enquête uit 2006 onder 1005 werkende volwassenen
Bijlage D Onderzoek onder 26.000 medewerkers naar rendement van investeringen op het gebied van erkenning
Noten
Dankwoord
Over de auteurs
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan