Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
U heeft gezocht op 9789047002536. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.
, ,

De Brown Paper-methode - Herziene editie

De leukste aanpak die organisaties leert zich continu te verbeteren en onderscheiden

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 9789047008309
Direct te downloaden

Samenvatting

Het management kijkt voor organisatieverandering vaak eerst naar strategie of ICT, en maar zelden naar de werkprocessen en het functioneren van medewerkers en teams zelf. Maar juist daar valt met een integrale benadering veel winst te behalen. Berkman, Van Wijhe en Van Ravenswaaij ontwikkelden een slimme veranderaanpak die begint met grote vellen bruin pakpapier, waarop medewerkers zelf de knelpunten en hun ideale organisatie in kaart brengen.

Deze Brown Paper-methode simplificeert, leidt snel tot duurzame verbeteringen en wordt al vijftien jaar met succes toegepast bij kleine en grote bedrijven als Ricoh, SITA, Volvo en Mammoet. In deze volledig herziene en uitgebreide editie van de bestseller De Brown-Paper-methode uit 2009 zijn de ervaringen en inzichten uit de afgelopen jaren verwerkt.

Specificaties

ISBN13:9789047008309
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:192
Druk:2
Verschijningsdatum:11-4-2015
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (4)

Hanneke Tinor-Centi | 21 juli 2015
‘De Brown Paper-methode’ van Wessel Berkman, Hans van Wijhe en Dennis van Ravenswaaij doet wat het belooft. Het is een uitstekende methode voor organisaties om (opnieuw) onderscheidend te worden door middel van het eigen DNA. De methode is praktisch beschreven en direct toepasbaar.Lees verder
Daniëlle de Jonge | 19 juli 2010
In vrijwel alle workshops en coachtrajecten die ik uitvoer, stimuleer ik de deelnemers om zelf te ontdekken wat er goed gaat, waar knelpunten zitten en wat ze er aan kunnen doen om te verbeteren. Niet alleen voor henzelf, maar vaak ook voor een team of afdeling en soms zelfs breder dan dat.Lees verder
De Brown Paper-methode
Erik de Vries | 11 februari 2010
In De Brown Paper-methode doen Wessel Berkman en Marcel van der Schaaff letterlijk een boekje open over hun kijk op verandermanagement. De Brown Paper Company, waar beiden werkzaam zijn, pakt verandertrajecten binnen bedrijven op een onorthodoxe manier aan.Lees verder
De toekomst is aan de werkvloer
Erik de Vries | 8 januari 2010
Veranderen is leuk, luidt de centrale boodschap van het boek De Brown Paper-methode van Wessel Berkman en Marcel van der Schaaff. De manager die deze boodschap succesvol weet over te brengen op zijn werknemers, in het boek aangeduid als ‘de werkvloer’, heeft de belangrijkste slag gewonnen.Lees verder
Alle expertrecensies (4)

Lezersrecensies

3.9 van de 5
33 stemmen
9
17
4
1
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Herfsttijd, canvastijd
Bertrand Weegenaar 20 oktober 2016 Het is herfst. De tijd van bockbier, Beaujolais Primeur, en reflectie. Om langzaam naar achteren te kijken en strategisch naar voren. Om op de hei de eerste kladversies van 2017 uit te werken. Sinds een aantal jaren komen dan niet de rollen brown paper, sticky notes en stiften, maar de canvassen op tafel.
podcast
Marcel van der Schaaff en Wessel Berkman over de werkvloer
Pierre de Winter 22 maart 2010 ‘Er ligt een groot onbenut potentieel op de werkvloer.’ Om gebruik te maken van dit potentieel werken Marcel van der Schaaff en Wessel Berkman met bruin papier om verandering in gang te zetten. Zij schreven hierover De Brown Paper-methode en leggen M&L uit hoe deze methode werkt en gebruikmaakt van de kritieken van de medewerkers op het proces. ‘Je moet wel willen bukken om het op te rapen.’

Over Wessel Berkman

Wessel Berkman is commercieel expert en daagt zijn klanten graag uit om in beweging te komen, werkt voor 1 klant per sector en laat zich graag ook afrekenen op behaalde resultaten. Hij is liever ook duidelijk dan alleen maar aardig. Hij is oprichter van commercieel verbeterbureau De Commerciële Revolutie (on en offline commercie, The Social Selling Company (B2B-online) en e-comREBELS (online direct) en The Brown Paper Company (deze laatste verkocht hij in 2017). Daarnaast is Wessel initiatiefnemer van executive netwerken NINTES en NedBricks en The Millennials voor toekomstige bestuurders en neemt deel in verschillende ventures. Wessel is een veelgevraagd spreker over het verschil maken in sales en marketing en leiderschap. Eerder schreef hij bestsellers zoals ‘De Brown Paper-methode’, ‘Sales, in 90 dagen 50% meer omzet!’ en ‘Management zoals het bedoeld is’. In scheurboeken zijn ‘365 vragen uitdagende vragen’ en ‘elke dag een prikkelende vraag’ stelt hij je elke dag een uitdagende vraag om je na te laten denken. Zijn motto is: Don’t follow hypes, create your own! En You’re not here to be average, but you’re here to be awesome.

Andere boeken door Wessel Berkman

Over Hans van Wijhe

Hans van Wijhe is managementconsultant bij Brown Paper Company. Hij heeft een indrukwekkende carrière achter de rug als adviseur van talloze organisaties.

Andere boeken door Hans van Wijhe

Over Dennis van Ravenswaaij

Dennis van Ravenswaaij is partner bij de Brown Paper Company. Hij speelt een belangrijke rol bij de verdere ontwikkeling van de Brown Paper-methode.

Andere boeken door Dennis van Ravenswaaij

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Brown Paper-methode - Herziene editie