Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Communicatie en media De empathiefactor
De empathiefactor
De empathiefactor
Marie Miyashiro Marie R. Miyashiro heeft al meer dan 28 jaar ervaring als consultant en deskundige op het gebied van Geweldloze Communicatie en heeft vele Fortune 500-bedrijven geholpen hun communicatie en daarmee hun prestaties te verbeteren. Meer over Marie Miyashiro
Empathische manager kan beter nadenken Ger Post 29 june 2015 Empathisch management is in. En dat betekent: eerst flink meevoelen en dan denken. Filosofen denken daar anders over. Lees het volledige artikel
Marie Miyashiro

De empathiefactor

Het concurrentievoordeel voor effectieve organisaties

Paperback Nederlands 2012 9789047005186
1 beoordeling
Verkooppositie 3090
Paperback | NL € 25,99 E-book | NL € 9,99
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis
25,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'Hebzucht is uit. Empathie is in', aldus Frans de Waal. Marie Miyashiro maakt in dit boek duidelijk hoe de Empathiefactor de effectiviteit van alle communicatie vergroot. Stephen Covey noemt het 'Eerst begrijpen, dan begrepen worden'. Als persoon levert het u betere relaties met vrienden, familie en collega's op. Op team- en organisatieniveau betekent de Empathiefactor betere klantrelaties en succesvolle samenwerking.

Miyashiro baseert zich op het door Marshall Rosenberg ontwikkelde gedachtegoed van Geweldloze Communicatie. Ze geeft duidelijke en praktische handvatten om de communicatie te verbeteren en in lijn te brengen met uw eigen doelen of die van uw organisatie.

Specificaties

ISBN13:9789047005186
Trefwoorden:communicatie, communiceren, empathie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:288
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:14-6-2012
Hoofdrubriek:Communicatie en media

Expertrecensies (2)

Dick Bos | 27 november 2012
Het leek zo'n aantrekkelijk boek 'De empathiefactor' van Marie Miyashiro, maar wat een worsteling om door het boek heen te komen! Op het risico af dat de auteur, een gerenommeerde organisatieconsultant, te kort wordt gedaan, moet ik toch opmerken dat wat in dit boek wordt gepresenteerd geen echte eyeopener is.Lees verder
Nico Jong | 12 september 2012
Het heersende managementparadigma met zijn lineaire manier van sturen wekt de indruk dat organisaties uit tandwielen en andere onderdelen bestaan. Dan zou smeerolie voldoende moeten zijn om de zaak aan het draaien te houden. Organisaties zijn echter sociale werkverbanden die bestaan uit mensen.Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
1
1
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Empathische manager kan beter nadenken
Ger Post 29 juni 2015 Empathisch management is in. En dat betekent: eerst flink meevoelen en dan denken. Filosofen denken daar anders over.
Artikel lezen
nieuws
Literaire fictie traint empathie
Ger Post 21 oktober 2013 ‘Hebzucht is uit, empathie is in’ betoogde Frans de Waal al een paar jaar geleden. Volgens de auteur is met de verkiezing van Obama in 2008 en de financiële crisis een nieuw tijdperk ingegaan. Van empathie dus.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (2)

Over Marie Miyashiro

Marie R. Miyashiro heeft al meer dan 28 jaar ervaring als consultant en deskundige op het gebied van Geweldloze Communicatie en heeft vele Fortune 500-bedrijven geholpen hun communicatie en daarmee hun prestaties te verbeteren. Ze studeerde communicatiewetenschap aan de prestigieuze Northwestern-universiteit en won een aantal prijzen voor haar werk als consultant op dit gebied. Ook in Nederland wordt deze managementtechniek met veel succes toegepast.

Andere boeken door Marie Miyashiro

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Dankwoord bij Nederlandstalige uitgave
Dankwoord
Voorwoord

Deel 1: Empathie en het besef van behoeften begrijpen
1. Een kennismaking met de derde dimensie en Integrated Clarity
2. Gebruikmaken van de menselijke factor
3. De basisprincipes van Geweldloze Communicatie
4. Een besef van behoeften toepassen op de werkvloer

Deel 2: Empathie praktisch toepasbaar maken
5. Hoe verhoog je zelfproductiviteit?
6. Hoe verhoog je interpersoonlijke productiviteit?
7. Hoe verhoog je de productiviteit van teams of organisaties?
8. Op behoeften gebaseerde beslissingsinstrumenten

Deel 3: De werkvloer transformeren
9. Boosheid, schuldgevoel, angst en schaamte op de werkvloer wegnemen 10. Verbinding maken met mensen die onze vaardigheden op de proef stellen
11. Implicaties voor de toekomst van de werkvloer

Bijlage
Noten
Bibliografie
Mensen die aan dit boek hebben bijgedragen
Over Geweldloze Communicatie
Over de auteur
Over Empathiefactor
Register

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Wat communiceren betekent
    Frank Regtvoort
    Wat communiceren betekent
    € 16,95
  • Je luistert niet
    Kate Murphy
    Je luistert niet
    € 21,99
  • Empathie
    Roman Krznaric
    Empathie
    € 21,99
  • Het nieuwe communicatieklimaat
    Eric Goubin
    Het nieuwe communicatieklimaat
    € 39,00
  • De emphatiefactor
    Marie Miyashiro
    De emphatiefactor
    € 9,99
  • Socrates op sneakers
    Elke Wiss
    Socrates op sneakers
    € 20,99

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De empathiefactor

        De empathiefactor
        Marie Miyashiro
        /