Lees verder
Eric Ries is bestsellerauteur, blogger en ondernemer in Silicon Valley. Hij stond aan de wieg van de Lean Startup-beweging die zich inmiddels over de hele wereld heeft uitgestrekt.
Meer over Eric RiesDe startup-methode
Ondernemerschap als succesfactor in elke organisatie
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789047009504Samenvatting
In 2011 lanceerde Eric Ries De Lean Startup, een revolutionair boek dat voor velen de nieuwe bijbel zou worden bij het starten of transformeren van bedrijven. Niet alleen werd zijn boek een wereldwijde bestseller, Ries reisde de wereld over om lezingen te geven en kleine en grote bedrijven te helpen met succesvol innoveren en groeien. Dit leverde hem nieuwe inzichten en oplossingen op van onschatbare waarde, die hij in 'De startup-methode' met ons deelt. Ries is verbonden aan de Harvard Business School en het gerenommeerde designbureau ideo.
In 'De startup-methode' laat Eric Ries zien hoe je de Lean Startupmentaliteit en -technieken kunt toepassen in iedere organisatie – van gevestigde corporates, jonge startups en serieuze scale-ups tot internationale grootmachten en overheden. Technieken die hij al met succes toepaste bij bedrijven als Dropbox, Zappos, Toyota en American Express en bij nonprofitorganisaties en de overheid. 'De startup-methode' is een onmisbare roadmap voor elk bedrijf dat inziet dat het wendbaar en vernieuwend moet worden – én dat dat snel moet gebeuren – om te overleven en te slagen.
Een handig en praktisch boek gebaseerd op bewezen technieken om ondernemerschap terug te brengen in organisaties.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Eric Ries
Inhoudsopgave
Deel I: het moderne bedrijf 23
Hoofdstuk 1
Respecteer het verleden, bouw aan een nieuwe toekomst: het moderne bedrijf vormgeven 27
Hoofdstuk 2
Ondernemerschap: de ontbrekende functie 46
Hoofdstuk 3
Een startup state of mind 65
Hoofdstuk 4
Lessen uit De Lean Startup 85
Hoofdstuk 5
Een managementsysteem voor innovatie op schaal 115
Deel II: Een routekaart naar transformatie 133
Hoofdstuk 6
Fase een: kritieke massa 141
Hoofdstuk 7
Fase twee: Opschalen 179
Hoofdstuk 8
Fase drie: Dieperliggende systemen 212
Hoofdstuk 9
Innovatie-accounting 250
Hoofdstuk 10
Een allesomvattende theorie van ondernemerschap 288
Hoofdstuk 11
Naar een overheidsbeleid dat ondernemersvriendelijk is 299
Epiloog
Een nieuwe maatschappelijke beweging 325
Bijlage 1: Aanvullende bronnen 331
Bijlage 2: Een catalogus van mvp’s 337
Over de onderzoeksmethoden 340
Toelichting 342
Dankwoord 343
Noten 349
Register 359
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan