Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing De relatie-economie
De relatie-economie
De relatie-economie
Xavier van Leeuwe

Xavier van Leeuwe (1975) leidt de afdeling Consumenten bij Mediahuis, waar hij verantwoordelijk is voor het welzijn van ruim tweehonderd medewerkers en het genereren van voldoende inkomsten.

Meer over de auteurs
Xavier van Leeuwe: ‘Ontwikkel klantrelaties met inzichten uit data’ Peter Spijker 28 september 2017 Hoe slaag je er als nieuwsbedrijf in om data voor je te laten werken? Xavier van Leeuwe, Matt Lindsay en Matthijs van de Peppel leggen in De relatie-economie uit hoe je met een doelgerichte data-analyse waardevolle klantrelaties ontwikkelt. Dankzij inzichten uit data én door goed naar individuele klanten te luisteren, wisten ze bij NRC een neergang om te buigen in duurzame groei, met meer lezers én meer omzet. Lees het volledige artikel
Xavier van Leeuwe, Matthijs van de Peppel, Matt Lindsay

De relatie-economie

Breng data tot leven en bouw waardevolle klantrelaties

Paperback Nederlands 2017 9789047010814
9 beoordelingen
10
Voormalig top 10Totaal 5 dagen
Voormalig top 100Totaal 89 dagen
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis
20,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017

Dat goed gebruik van data een bedrijf veel kan opleveren, is duidelijk. Waar het veel leidinggevenden aan ontbreekt is een goede visie op de volgende stap: wat doen we met al die informatie? Het doel, beter klantcontact en bouwen aan langlopende relaties, moet centraal staan. Vaak blijkt dat je daarvoor geen Big Data nodig hebt, maar slim moet werken met de data die je al verzamelt.

De auteurs van dit boek leggen uit hoe je dat doet. Ze putten hierbij uit hun ervaringen met innovatieve projecten in de dagbladensector. Door goed te kijken naar hun klantenbestand en aan de keukentafel te luisteren naar individuele klanten konden ze onnodige uitgaven voor bijvoorbeeld proefabonnementen stoppen en het aantal opzeggingen met 50 procent verminderen.

Deze ervaring is breed toepasbaar. Relatiemanagement (al dan niet via abonnementen) is voor allerlei branches een logische stap – denk aan energie, voedsel, entertainment, vervoer en andere diensten.
- Laat data voor je werken
- Ontwikkel begrip van je klanten
- Bouw langdurige relaties

Specificaties

ISBN13:9789047010814
Trefwoorden:Data analyse, big data, klantrelaties, relatie-economie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:21-6-2017
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (3)

De relatie-economie - Zeer lezenswaardig
Ronald Voorn | 8 september 2017
De relatie-economie is geschreven door twee hele slimme Data intelligence analisten bij het NRC, samen met de president van Mather Economics; specialist op het gebied van big data en economics.
Lees verder
De relatie-economie - aanknopingspunten op het gebied van klantenbeleving
Han van der Pool | 25 juli 2017
In het zeer overzichtelijk geschreven De relatie-economie beschrijven de auteurs hun ervaringen met data analyses en de bewezen noodzaak van de bouw van waardevolle klantrelaties. Zij hebben hun ervaringen vooral opgedaan bij NRC-Media en zijn openhartig over hun werk. Samen met Matt Lindsay, de president van Mather Economics, geven zij in hun boek zeer bruikbare inzichten.
Lees verder
De relatie-economie - Iedere zin is raak
Sjors van Leeuwen | 19 juli 2017
Over klantgericht ondernemen wordt veel geschreven, net als over de heilige graal van big data. Het boek De relatie-economie combineert beide werelden. De auteurs doen dat op uitstekende wijze met een schat aan praktische inzichten en handvatten. De relatie-economie is een aanrader voor iedereen die met behulp van data-analyse zijn relaties met klanten wil versterken. 
Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
9 stemmen
7
0
1
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Xavier van Leeuwe: ‘Ontwikkel klantrelaties met inzichten uit data’
Peter Spijker 28 september 2017 Hoe slaag je er als nieuwsbedrijf in om data voor je te laten werken? Xavier van Leeuwe, Matt Lindsay en Matthijs van de Peppel leggen in De relatie-economie uit hoe je met een doelgerichte data-analyse waardevolle klantrelaties ontwikkelt. Dankzij inzichten uit data én door goed naar individuele klanten te luisteren, wisten ze bij NRC een neergang om te buigen in duurzame groei, met meer lezers én meer omzet.
Artikel lezen
preview
De relatie-economie - Breng data tot leven en bouw waardevolle klantrelaties
Matthijs van de Peppel 7 juli 2017 Welkom in de relatie-economie… Toen je vanochtend wakker werd, was waarschijnlijk één een van de eerste dingen die je deed het checken van je smartphone op nieuwe berichten en e-mails die binnen waren gekomen, via je data-abonnement.
Artikel lezen

Over Xavier van Leeuwe

Xavier van Leeuwe (1975) leidt de afdeling Consumenten bij Mediahuis, waar hij verantwoordelijk is voor het welzijn van ruim tweehonderd medewerkers en het genereren van voldoende inkomsten. Samen met Matthijs van de Peppel schreef hij De relatie-economie; ze spreken regelmatig op internationale congressen.

Andere boeken door Xavier van Leeuwe

Bekijk alle boeken

Over Matthijs van de Peppel

Matthijs van de Peppel (1983) werkt als directeur marketing, data en service bij NRC Media. Samen met Xavier van Leeuwe schreef hij ‘De relatie-economie’. Ze spreken regelmatig op internationale congressen.

Andere boeken door Matthijs van de Peppel

Bekijk alle boeken

Over Matt Lindsay

Matt Lindsay is president van Mather Economics, dat bedrijven helpt met prijsstrategie en ‘predictive modeling’.

Andere boeken door Matt Lindsay

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding: Welkom in de relatie-economie

Deel 1: Data voor je (en niet tegen je) laten werken
1. Laat datateams leiden door de business
2. Gebruik de kracht van KPI’S
3. Trap niet in de big data-hype
4. Begin bij de basis

Deel 2: Waardevolle klantrelaties ontwikkelen
5. Begrijp prijsgevoeligheid
6. Vind de juiste acquisitieprijs
7. Bouw langetermijnklantrelaties
8. De impact van werknemers op klantrelaties

Deel 3: Relaties bestendigen door optimale klantbeleving
9. Neem plaats aan de keukentafel
10. Blijf investeren in relaties

Deel 4: Analytische tools
11. Customer lifetime value (CLV)
12. Het churnmodel
13. Forecast van omzet en aantal klanten
14. Online dataverzameling met Listener
15. Yieldmanagement voor abonnementen
16. Acquisitieprijs optimaliseren

Deel 5: Klantbeleving-tools
17. De d.school-methode
18. Servicedesign
19. Actief luisteren
20. De behoeftematrix

Conclusie
Dankwoord
Noten
Bronnen
Over de auteurs

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Is het Westen de weg kwijt?
    Kishore Mahbubani
    Is het Westen de weg kwijt?
    € 12,99
  • Basisboek neuromarketing
    Eveline van Zeeland
    Basisboek neuromarketing
    € 40,50
  • Het nieuwe communicatieklimaat
    Eric Goubin
    Het nieuwe communicatieklimaat
    € 24,95
  • De relatie-economie
    Xavier van Leeuwe
    De relatie-economie
    € 9,99
  • AI in marketing
    Charida Dorder
    AI in marketing
    € 27,99
  • Sterk digitaal merk
    Ingmar de Lange
    Sterk digitaal merk
    € 36,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De relatie-economie

        De relatie-economie
        Xavier van Leeuwe , Matthijs van de Peppel , Matt Lindsay
        /