Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

De relatie-economie

Breng data tot leven en bouw waardevolle klantrelaties

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 9789047010821
Verkooppositie 295973 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Dat goed gebruik van data een bedrijf veel kan opleveren, is duidelijk. Waar het veel leidinggevenden aan ontbreekt is een goede visie op de volgende stap: wat doen we met al die informatie? Het doel, beter klantcontact en bouwen aan langlopende relaties, moet centraal staan. Vaak blijkt dat je daarvoor geen Big Data nodig hebt, maar slim moet werken met de data die je al verzamelt.

De auteurs van dit boek leggen uit hoe je dat doet. Ze putten hierbij uit hun ervaringen met innovatieve projecten in de dagbladensector. Door goed te kijken naar hun klantenbestand en aan de keukentafel te luisteren naar individuele klanten konden ze onnodige uitgaven voor bijvoorbeeld proefabonnementen stoppen en het aantal opzeggingen met 50 procent verminderen.

Deze ervaring is breed toepasbaar. Relatiemanagement (al dan niet via abonnementen) is voor allerlei branches een logische stap – denk aan energie, voedsel, entertainment, vervoer en andere diensten.
- Laat data voor je werken
- Ontwikkel begrip van je klanten
- Bouw langdurige relaties

Specificaties

ISBN13:9789047010821
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:224
Druk:1
Verschijningsdatum:15-6-2017
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

De relatie-economie - Zeer lezenswaardig
Ronald Voorn | 8 september 2017
De relatie-economie is geschreven door twee hele slimme Data intelligence analisten bij het NRC, samen met de president van Mather Economics; specialist op het gebied van big data en economics. De auteurs laten zien hoe het NRC als een van de weinige dagbladen in Nederland met abonnementen weer aan het groeien is door zich te concentreren op klantinzichten en daar adequaat naar te handelen.Lees verder
De relatie-economie - aanknopingspunten op het gebied van klantenbeleving
Han van der Pool | 25 juli 2017
In het zeer overzichtelijk geschreven De relatie-economie beschrijven de auteurs hun ervaringen met data analyses en de bewezen noodzaak van de bouw van waardevolle klantrelaties. Zij hebben hun ervaringen vooral opgedaan bij NRC-Media en zijn openhartig over hun werk.Lees verder
De relatie-economie - Iedere zin is raak
Sjors van Leeuwen | 19 juli 2017
Over klantgericht ondernemen wordt veel geschreven, net als over de heilige graal van big data. Het boek De relatie-economie combineert beide werelden. De auteurs doen dat op uitstekende wijze met een schat aan praktische inzichten en handvatten. De relatie-economie is een aanrader voor iedereen die met behulp van data-analyse zijn relaties met klanten wil versterken.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.4 van de 5
9 stemmen
7
0
1
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

nieuws
De genomineerden voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017
Karin de Zwaan 3 november 2017 Gisteren zijn de nominaties voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 bekend gemaakt. Deze prijs voor marketingliteratuur wordt dit jaar voor de 15e keer uitgereikt door het Platform Innovatie in Marketing. Uit meer dan 40 marketingboeken zijn 10 boeken genomineerd.
interview
Xavier van Leeuwe: ‘Ontwikkel klantrelaties met inzichten uit data’
Peter Spijker 28 september 2017 Hoe slaag je er als nieuwsbedrijf in om data voor je te laten werken? Xavier van Leeuwe, Matt Lindsay en Matthijs van de Peppel leggen in De relatie-economie uit hoe je met een doelgerichte data-analyse waardevolle klantrelaties ontwikkelt. Dankzij inzichten uit data én door goed naar individuele klanten te luisteren, wisten ze bij NRC een neergang om te buigen in duurzame groei, met meer lezers én meer omzet.
preview
De relatie-economie - Breng data tot leven en bouw waardevolle klantrelaties
Matthijs van de Peppel 7 juli 2017 Welkom in de relatie-economie… Toen je vanochtend wakker werd, was waarschijnlijk één een van de eerste dingen die je deed het checken van je smartphone op nieuwe berichten en e-mails die binnen waren gekomen, via je data-abonnement.
Alle interviews en artikelen (3)

Over Xavier van Leeuwe

Xavier van Leeuwe (1975) leidt de afdeling Consumenten bij Mediahuis, waar hij verantwoordelijk is voor het welzijn van ruim tweehonderd medewerkers en het genereren van voldoende inkomsten. Samen met Matthijs van de Peppel schreef hij De relatie-economie; ze spreken regelmatig op internationale congressen.

Andere boeken door Xavier van Leeuwe

Over Matthijs van de Peppel

Matthijs van de Peppel (1983) werkt als directeur marketing, data en service bij NRC Media. Samen met Xavier van Leeuwe schreef hij ‘De relatie-economie’. Ze spreken regelmatig op internationale congressen.

Andere boeken door Matthijs van de Peppel

Over Matt Lindsay

Matt Lindsay is president van Mather Economics, dat bedrijven helpt met prijsstrategie en ‘predictive modeling’.

Andere boeken door Matt Lindsay

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding: Welkom in de relatie-economie

Deel 1: Data voor je (en niet tegen je) laten werken
1. Laat datateams leiden door de business
2. Gebruik de kracht van KPI’S
3. Trap niet in de big data-hype
4. Begin bij de basis

Deel 2: Waardevolle klantrelaties ontwikkelen
5. Begrijp prijsgevoeligheid
6. Vind de juiste acquisitieprijs
7. Bouw langetermijnklantrelaties
8. De impact van werknemers op klantrelaties

Deel 3: Relaties bestendigen door optimale klantbeleving
9. Neem plaats aan de keukentafel
10. Blijf investeren in relaties

Deel 4: Analytische tools
11. Customer lifetime value (CLV)
12. Het churnmodel
13. Forecast van omzet en aantal klanten
14. Online dataverzameling met Listener
15. Yieldmanagement voor abonnementen
16. Acquisitieprijs optimaliseren

Deel 5: Klantbeleving-tools
17. De d.school-methode
18. Servicedesign
19. Actief luisteren
20. De behoeftematrix

Conclusie
Dankwoord
Noten
Bronnen
Over de auteurs

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De relatie-economie