Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
E-Books Strategisch management Wegwijzer in het digitale doolhof
Wegwijzer in het digitale doolhof
Wegwijzer in het digitale doolhof
Annet Aris Annet Aris is commissaris bij diverse Europese bedrijven. Zij is Senior Affiliate Professor digitale strategie bij INSEAD en was voorheen organisatieadviseur en partner bij McKinsey. Meer over Annet Aris
Lees het volledige artikel
E-book
Annet Aris

Wegwijzer in het digitale doolhof

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2019 9789047012498
Verkooppositie 770221 dagen in de top 100
Paperback | NL € 20,99 E-book | NL € 14,99
Direct te downloaden
14,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

In 'Wegwijzer in het digitale doolhof' laat Annet Aris zien dat 'digitaal' niet langer een speeltje voor techneuten is, maar iets wat tot in de haarvaten van onze maatschappij is doorgedrongen en grote economische impact heeft. De discussie over de kansen en de risico’s van de digitalisering wordt steeds feller. Een ideale voedingsbodem voor consultants en zelfbenoemde experts die beweren de weg naar de ideale digitale transformatie te kennen. Maar hoe scheid je dan het kaf van het koren?

Annet Aris is een baken in deze woelige zee. In ‘Wegwijzer in het digitale doolhof’ combineert zij, met een nuchtere blik en een vleug humor, de laatste academische inzichten uit haar werk als strategieprofessor bij INSEAD met haar uitgebreide ervaring als commissaris van bedrijven uit zowel de nieuwe als de oude economie. Hoe positief of negatief de uiteindelijke impact van de digitalisering zal zijn is nog zeer onzeker. Eén ding is echter duidelijk: we moeten zelf het heft in handen nemen. Aris wijst ons daarin de weg.

Specificaties

ISBN13:9789047012498
Trefwoorden:digitalisering, transformatiemanagement, digitale doolhof
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:192
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:12-4-2019
Hoofdrubriek:Strategisch management

Expertrecensies (2)

Wegwijzer in het digitale doolhof - 'Legt verbanden'
Carla Verwijs | 10 september 2019
Annet Aris schreef jarenlang columns voor het Financieele Dagblad. Deze heeft ze geselecteerd, gecategoriseerd en herschreven voor het boek Wegwijzer in het digitale doolhof. Een boek voor beslissers die voor de moeilijke opgave staan mee te gaan met ontwikkelingen of nog even te wachten.Lees verder
Wegwijzer in het digitale doolhof - 'Geeft een goed beeld'
Jan Hoogstra | 17 juni 2019
Waar staan wij als mensheid over een aantal jaren/decennia? De digitalisering gaat erg hard, computers en robots nemen ons werk over. Digitalisering speelt in alle sectoren van de economie, maar ook thuis. Je koelkast gaat al voor je boodschappen bestellen, de verwarming weet hoe warm je het wil hebben, dit zijn nog maar een aantal voorbeelden van hoe digitalisering werk overneemt.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Annet Aris

Annet Aris is commissaris bij diverse Europese bedrijven. Zij is Senior Affiliate Professor digitale strategie bij INSEAD en was voorheen organisatieadviseur en partner bij McKinsey. Van 2014 tot eind 2018 schreef ze een wekelijkse column in Het Financieele Dagblad, die tot de best gelezen columns van de krant behoorde en aan de basis ligt van dit boek.

Andere boeken door Annet Aris

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding 7

Deel 1: Hoe de digitale wereld onze economische spelregels fundamenteel verandert
Omgaan met het wegvallen van schaarste 11
Handelen in een transparante wereld 13
Leven in een wereld van tipping points en hoe deze te voorspellen 18
Waarom het winner-takes-all-effect onvermijdelijk is 23

Deel 2: De opkomst (en ondergang?) van de internetgiganten
Hoe komt het dat de internetgiganten zo succesvol zijn? 35
Kunnen (en moeten) internetgiganten getemd worden? 43

Deel 3: Impact op klassieke industrieën: digitale disruptie of transformatie?
Het verschil tussen disruptie en transformatie 67
Welke industrieën zijn gevoelig voor disruptie? 76
Kun je disruptie voorspellen? 86

Deel 4: Bedrijfsstrategieën om in de digitale wereld te overleven (of zelfs te bloeien)
Hoe maak je je bedrijf bestendiger? 99
Kun je nog strategisch plannen in de digitale wereld? 102
Moeten we allemaal platformen worden? 108
Heb je de moed om te investeren in de lange termijn? 116
Hoe centraal staat de klant echt? 120
Wanneer moet je je bestaande business kannibaliseren? 124
Investeer in innovatie – maar ga niet overboord 129
Is industrieconsolidatie een oplossing? 137
Wie is de ideale eigenaar? 144

Deel 5: Hoe organisaties en leiderschap zullen veranderen
Radicaal andere methoden 151
Nieuwe organisatiestructuren 154
Hoe krijg je – en houd je – de digitale werknemer? 164
Hoe versnel je de organisatie en de besluitvorming? 177
Hoe houd je toezicht in de digitale wereld? 189

Deel 6: Wat betekent de digitale wereld voor je eigen ontwikkeling?
Hoe loopbaanplanning anders is in de digitale wereld 201
Hoe kunnen wij met kunstmatige intelligentie concurreren? 212

Deel 7: De grote maatschappelijke uitdagingen
De toekomst van werk in de digitale wereld 223
Privacy en andere ethische kwesties 231
De rol van de politiek 247
Epiloog: Walhalla of verdoemenis? 259

Dankwoord 265

Mensen die dit e-book kochten, kochten ook...

  • Wegwijzer in het digitale doolhof
    Annet Aris
    Wegwijzer in het digitale doolhof
    € 20,99
  • De strategie van de Kreeft
    Yousri Mandour
    De strategie van de Kreeft
    € 29,99
  • Scaling up
    Verne Harnish
    Scaling up
    € 24,99
  • Storing - 9 denkfouten bij het nemen van strategische beslissingen
    Olivier Sibony
    Storing - 9 denkfouten bij het nemen van strategische beslissingen
    € 24,99
  • Management in Singularity
    Tjeu Blommaert
    Management in Singularity
    € 24,50
  • Het Strategisch Communicatie Frame - Herzien en vermeerderd
    Betteke van Ruler
    Het Strategisch Communicatie Frame - Herzien en vermeerderd
    € 40,50

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wegwijzer in het digitale doolhof

        Wegwijzer in het digitale doolhof
        Annet Aris
        /