Pieter De Smet put uit meer dan 30 jaar ervaring in communicatie en verkoop. Hij verdiende zijn strepen in tal van organisaties en bedrijfssectoren, als consultant, trainer en woordvoerder.
Meer over Pieter De SmetNon-verbale communicatie. Dat spreekt
Paperback Nederlands 2009 3e druk 9789048604609Samenvatting
Besef het ten volle. Communicatie bestaat voor 7% uit woorden en voor 93% uit non-verbale aspecten zoals lichaamstaal, geur, kleur, kledij enz. In dit boek ontleedt Pieter De Smet uw lichaamstaal in zijn gekende no-nonsense stijl en onderwerpt hij ook uw verbale communicatie aan een grondige analyse.
Het resultaat? Een waaier aan tips en tricks in functie van een optimale info-overdracht én -ontvangst.
Eén hoofdstuk wijdt hij speciaal aan communiceren in verkoopssituaties. Het rendement van uw denken, spreken en handelen wordt voor en groot stuk bepaald door uw manier van communiceren. Is uw communicatie efficiënt? Lees dit boek en ontdek het.
Dit boek is een must voor al wie actief is in communicatie, marketing en sales.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
Deel 1: Verkopen is een werkwoord: zeker te weten alvorens te ageren
Deel 2: De fundamentele kennisaspecten van communicatie
Deel 3: Communicatie in een notendop!
Deel 4: Communicatie en cultuur
Deel 5: Communiceren met emoties
Deel 6: Communiceren en emotionele intelligentie
Deel 7: Spiegelen
Deel 8: Typisch vrouwen en typisch mannen...
Deel 9: Zitten of staan?
Deel 10: Liegen...
Deel 11: Verbaal communiceren
Deel 12: Non-verbaal communiceren
Deel 13: Communiceren met moeilijke en/of agressieve mensen
Deel 14: Salestips vanuit communicatieoogpunt
Deel 15: Dit stemt tot nadenken en werkt inspirerend
Lexicon
Nawoord
Bibliografie
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan