Lees verder
Freedom, Inc.
Bevrijd je werknemers en laat hen je bedrijf leiden naar een hogere productiviteit, winst en groei
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789048618187Samenvatting
Vrij om te slagen…
Is het nu in moeilijke economische tijden of tijdens jaren van voorspoed, er is een bewezen manier voor bedrijven om hun productiviteit, winst en groei een boost te geven. En dit kost helemaal niks – of je die kost nu uitdrukt in geld of in tijd – en is louter gebaseerd op het geloof dat, indien mensen vrij zijn om te handelen in het belang van hun bedrijf, de resultaten overweldigend zullen zijn. Freedom, Inc. presenteert het bewijs dat dit niet de geitenwollen wens is van enkele dromers, maar een realiteit gebouwd door leiders die focussen op het eindresultaat…
De cultuur van vrijheid werkt – en Freedom, Inc. onthult de geheimen van een succesvol zakelijk paradigma dat steunt op een omgeving die vertrouwen schenkt, niet hiërarchisch werkt en bevrijd is.
De visionaire leiders die hier besproken worden hebben bijna mirakels verricht door hun bedrijven naar ongeziene vormen van succes te stuwen, vaak na een onwaarschijnlijke of ontmoedigende start. Bedrijven zo divers als verzekeringsmaatschappij USAA, wijnmaker Sea Smoke Cellars, Gore & Associates, reclamebureau The Richards Group, Harley-Davidson, en Sun Hydraulics hebben het inzicht en de moed gehad om oude managementprincipes uit te dagen over de menselijke natuur en werknemers – en radicaal afwijken van de traditionele command-and-controlstructuren, regels en beleid. Door het individueel initiatief en de risiconemende instincten van elke werknemer te bevrijden, toonden deze bedrijven dat ze hun concurrenten drastisch konden overstijgen.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Inhoudsopgave
1. "Hoe"-bedrijven en "Waarom"-bedrijven:
-Hoe een bedrijf niet te runnen
2. Geef jij leiding voor de ‘drie procent’?:
-Uitzonderlijke bedrijven verwarren de uitzondering niet met de regel
3. Van vakman naar robot:
-De oorsprong van de "hoe"-cultuur
4. Vrijheid staat niet gelijk aan anarchie:
-Een bevrijd bedrijf heeft een gedeelde visie nodig
5. Waarom ze het deden:
-Twee triggers van de bevrijdingscampagne
6. Wat is uw (mensen hun) probleem?
-Bouwen aan een omgeving die mensen als gelijken behandelt
7. De bevrijding van een gevestigd bedrijf:
-Hoe spreek je je medewerkers direct aan?
8. Van motivatie tot zelfmotivatie:
Deel 1: Voorbij genade en intrinsieke gelijkheid
9. Van motivatie tot zelfmotivatie:
Deel 2: Voedzame werk- en managementpraktijken
10. Op zoek naar verloren laarzen:
-De grote winst van zelfsturing en groei bij medewerkers
11. De anti-Mad Men:
-Een zoektocht naar rust en vrijheid in reclame
12. Het geheim van bevrijdend leiderschap:
-Hoe paradoxen en wijsheden vrijheid helpen
13. De ultieme paradox:
-Op weg naar topprestaties dankzij de gelukscultuur
14. Vlinders in formatie:
-Vrijheid handhaven door de tijd
Epiloog - Vrije werknemers: Theorie of toekomst?
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan