Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Freedom, Inc.

Bevrijd je werknemers en laat hen je bedrijf leiden naar een hogere productiviteit, winst en groei

Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789048618187
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Vrij om te slagen…

Is het nu in moeilijke economische tijden of tijdens jaren van voorspoed, er is een bewezen manier voor bedrijven om hun productiviteit, winst en groei een boost te geven. En dit kost helemaal niks – of je die kost nu uitdrukt in geld of in tijd – en is louter gebaseerd op het geloof dat, indien mensen vrij zijn om te handelen in het belang van hun bedrijf, de resultaten overweldigend zullen zijn. Freedom, Inc. presenteert het bewijs dat dit niet de geitenwollen wens is van enkele dromers, maar een realiteit gebouwd door leiders die focussen op het eindresultaat…

De cultuur van vrijheid werkt – en Freedom, Inc. onthult de geheimen van een succesvol zakelijk paradigma dat steunt op een omgeving die vertrouwen schenkt, niet hiërarchisch werkt en bevrijd is.

De visionaire leiders die hier besproken worden hebben bijna mirakels verricht door hun bedrijven naar ongeziene vormen van succes te stuwen, vaak na een onwaarschijnlijke of ontmoedigende start. Bedrijven zo divers als verzekeringsmaatschappij USAA, wijnmaker Sea Smoke Cellars, Gore & Associates, reclamebureau The Richards Group, Harley-Davidson, en Sun Hydraulics hebben het inzicht en de moed gehad om oude managementprincipes uit te dagen over de menselijke natuur en werknemers – en radicaal afwijken van de traditionele command-and-controlstructuren, regels en beleid. Door het individueel initiatief en de risiconemende instincten van elke werknemer te bevrijden, toonden deze bedrijven dat ze hun concurrenten drastisch konden overstijgen.

Specificaties

ISBN13:9789048618187
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:260
Druk:1
Verschijningsdatum:4-12-2014
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (2)

recensie
Freedom, Inc.
Sjors van Leeuwen | 16 december 2015
‘Freedom, Inc.’ is een inspirerend manifest voor meer vrijheid voor medewerkers. De auteurs Isaac Getz en Brian M. Cartney zijn er stellig in. Bedrijven die een cultuur van vrijheid weten te creëren, laten een hogere productiviteit, winst en groei zien. En nog belangrijker: deze bedrijven bieden een omgeving waarin werknemers met plezier en betrokkenheid samenwerken.
Lees verder
recensie
Freedom, Inc.
Louis Thorig | 21 april 2015
‘Bevrijd je werknemers en laat hen je bedrijf leiden naar een hogere productiviteit, winst en groei’ is de veelzeggende subtitel van ‘Freedom, Inc.’ De auteurs, Isaac Getz en Brian M. Carney, hebben de ontwikkeling van tientallen rendabele bedrijven gedurende vier jaar bestudeerd. De meest rendabele bedrijven blijken het meest flexibel te zijn, de hiërarchische bureaucratie te hebben ontmanteld en een werkomgeving hebben weten te scheppen waar werknemers het beste van zichzelf kunnen geven.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Isaac Getz en Brian M. Carney: ‘Als vrijheid zo belangrijk is, waarom lijken bedrijven dan op Stalinistische strafkampen?'
Ben Kuiken 28 december 2010 Creëer een cultuur van vrijheid en gelijkheid en maak werkelijk gebruik van de kennis en de creativiteit van je medewerkers: dit is het hartstochtelijke pleidooi van Freedom Inc., een boek van Brian M. Carney en Isaac Getz. De Amerikaanse journalist en de Franse professor gingen op zoek naar bedrijven die hun medewerkers hebben bevrijd en die daarvan geweldig profiteren in de vorm van een hogere productiviteit, meer winst en een onstuimige groei. M&L stapte in de snelle trein Parijs en vroeg Carney en Getz naar het geheim.

Inhoudsopgave

Inleiding

1. "Hoe"-bedrijven en "Waarom"-bedrijven:
-Hoe een bedrijf niet te runnen
2. Geef jij leiding voor de ‘drie procent’?:
-Uitzonderlijke bedrijven verwarren de uitzondering niet met de regel
3. Van vakman naar robot:
-De oorsprong van de "hoe"-cultuur
4. Vrijheid staat niet gelijk aan anarchie:
-Een bevrijd bedrijf heeft een gedeelde visie nodig
5. Waarom ze het deden:
-Twee triggers van de bevrijdingscampagne
6. Wat is uw (mensen hun) probleem?
-Bouwen aan een omgeving die mensen als gelijken behandelt
7. De bevrijding van een gevestigd bedrijf:
-Hoe spreek je je medewerkers direct aan?
8. Van motivatie tot zelfmotivatie:

Deel 1: Voorbij genade en intrinsieke gelijkheid
9. Van motivatie tot zelfmotivatie:

Deel 2: Voedzame werk- en managementpraktijken
10. Op zoek naar verloren laarzen:
-De grote winst van zelfsturing en groei bij medewerkers
11. De anti-Mad Men:
-Een zoektocht naar rust en vrijheid in reclame
12. Het geheim van bevrijdend leiderschap:
-Hoe paradoxen en wijsheden vrijheid helpen
13. De ultieme paradox:
-Op weg naar topprestaties dankzij de gelukscultuur
14. Vlinders in formatie:
-Vrijheid handhaven door de tijd

Epiloog - Vrije werknemers: Theorie of toekomst?

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Freedom, Inc.