Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Een kader voor managementvaardigheden

Over de rollen, de inzechten en de vaardigheden van managers

Paperback Nederlands 1998 9789052612034
10
Voormalig top 10Totaal 18 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 3518Hoogste positie: 5
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Deze Management Briefing geeft een overzicht van de geschiedenis van het denken over management en presenteert een managementmodel (het Quinn model) waarin de concurrerende waarden van de managementtaak zijn geïntegreerd. Het model biedt inzicht in de relatie tussen inzichten en vaardigheden waarover een manager moet beschikken.

Een manager vervult vele rollen: producent en bestuurder om de richting van de organisatie te bepalen en de productiviteit en efficiency te stimuleren. Voor Human resource management moeten managers de rollen van mentor en stimulator vervullen. Om te organiseren en stabiliseren moeten managers ook als coördinator en controleur optreden. Innovator en bemiddelaar zijn zij ten slotte om veranderingen ten behoeve van groei te initiëren. Het hier gepresenteerde model integreert deze rollen en legt uit welke vaardigheden per rol van belang zijn.

Specificaties

ISBN13:9789052612034
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:64
Verschijningsdatum:12-5-2004
Hoofdrubriek:Leiderschap

Lezersrecensies

3.5 van de 5
6 stemmen
1
3
0
2
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Robert Quinn

Robert E. Quinn is verbonden aan de Graduate School of Business van de University of Michigan. Zijn model van concurrenede waarden heeft zijn nut bewezen in een verscheidenheid van ondernemingen overal ter wereld, waaronder enkele Nederlandse multinationals. Wilt u meer weten bezoek dan Robert Quinn’s eigen website bob-quinn

Andere boeken door Robert Quinn

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Leren door vallen en opstaan
2. Managementmodellen
3. Een evolutionair perspectief
4. De vier modellen in een raamwerk
5. Het gebruik van tegengestelde modellen
6. Complex gedrag en de effectiviteit van leidinggevenden
7. De behoefte aan nieuwe vaardigheden
8. De acht rollen op verschillende organisatieniveaus
9. De negatieve zone
10. Kernvaardigheden
Conclusies

Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Een kader voor managementvaardigheden