Lees verder


Professioneel schrijven
Handleiding voor creatief en overtuigend schrijven
Paperback Nederlands 2007 9789052615899Samenvatting
Een lezer wil dat een tekst gestructureerd, boeiend en overtuigend is. Maar hoe zorgt u daar als schrijver voor? Waar haalt u inspiratie vandaan? Hoe past u creatieve denk- en schrijftechnieken toe om in korte tijd pakkende en begrijpelijke teksten te schrijven? Hoe genereert u ideeën en hoe krijgt u ze op papier? Hoe hanteert u verschillende stijlen en genres efficiënt en effectief? Op deze en andere vragen geeft 'Professioneel schrijven een antwoord.
Deze tweede herziene druk is geactualiseerd en in overeenstemming gebracht met het Spellingbesluit-2005. U krijgt extra tips en methodieken voor onder meer overtuigend schrijven en het schrijfproces. Speciale onderwerpen zijn:
- Werken vanuit vijf succesfactoren;
- Schrijven in vijf fasen: efficiënt van idee tot definitieve tekst;
- Schrijfblokkades overwinnen en creatieve technieken inzetten;
- Een toegankelijke structuur ontwerpen en boeiend formuleren;
- Rapporten, persberichten, artikelen, brochures en jaarverslagen schrijven.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Interviews en artikelen (1)
Inhoudsopgave
Succesfactor 1: denk creatief
Succesfactor 2: wees meester over uw schrijfproces
Succesfactor 3: denk geregeld met het hoofd van uw lezer
Succesfactor 4: scoor met de tekstsoort
Succesfactor 5: kom uit de ivoren toren
Checklist vijf succesfactoren
Deel 1 - Schrijven in vijf fasen
1. Bepaal uw context
2. Bepaal uw boodschap
3. Zet uw boodschap op papier
4. Maak een tekst communicatief
5. Maak uw tekst definitief
Deel 2 - Vijf genres
6. Het rapport en de omvangrijke publicatie
7. Het persbericht
8. Het artikel
9. De brochure
10. Het jaarverslag
En toen…
Literatuur
Register
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan