


Prof. Dr. Steven ten Have is organisatieadviseur en hoogleraar Strategie en Verandering aan de Vrije Universiteit Amsterdam.
Meer over de auteursBinding en motivatie
Acht adviezen voor employment marketing
Gebonden Nederlands 2007 9789052615998Samenvatting
Dit boek gaat over twee belangrijke vraagstukken waar werknemers en werkgevers mee worstelen: motivatie en binding. Hoe komen managers aan goede medewerkers en hoe houden ze die vast?
Werkgevers doen er alles aan om het hun klanten naar de zin te maken, maar benaderen hun medewerkers nog te veel als een homogene groep. Vanuit de behoefte aan een werkelijke dialoog tussen medewerkers en organisaties en geïnspireerd door inzichten uit de marketing en de psychologie, ontwierpen de schrijvers van dit boek een nieuwe typologie voor medewerkers en organisaties. De geboden typologie biedt een handig instrument om waarden en motieven van managers en medewerkers te bepalen.
Specificaties
Expertrecensies (1)

Over Steven ten Have
Over Suzanne Weusten
Inhoudsopgave
1. Van ploeteren tot ontplooien - Perspectieven op mens en arbeid, manager en organisatie
2. Het managen van motivatie en binding - Naar een collectieve en individuele benadering
3. Omgangsvormen, gedragsregels en cultuur - Een gemeenschappelijke taal voor medewerkers en organisaties
4. Over huurlingen, feestgangers en groepsdieren - Naar een typologie van werknemers en organisaties
5. De verbindende dialoog - de match tussen werknemer en organisatie
6. Employment marketing - Acht adviezen om werknemers te binden
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan