


Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago.
Meer over Philip KotlerKotler over marketing
Over het creëren, winnen en beheersen van markten
Paperback Nederlands 2006 1e druk 9789052617862Samenvatting
De naam Philip Kotler is synoniem met marketing. Velen beschouwen hem als de bekendste en meest invloedrijke marketingdenker van deze tijd. 'Kotler over Marketing' is de langverwachte state-of-the-art gids voor marketingstrategieën. Wat Kotlers 'Marketing Management' is voor de MBA-student, zal dit boek worden voor de manager.
Kotler heeft in dit boek de kennis uit zijn wereldberoemde seminars over marketing voor het nieuwe millennium samengevat. Daardoor is het een belangrijk boek voor iedere manager. De laatste ontwikkelingen op het gebied van databasemarketing, relatiemarketing, hightech marketing, global marketing en de uitdaging en kansen die het Internet biedt, worden in dit boek uiteengezet. Met 'Kotler over Marketing' kan iedere manager zijn kennis en vaardigheden op deze belangrijke terreinen snel op peil brengen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel 1 - Strategische marketing
1. Winstgevend zakendoen door marketing van wereldklasse
2. Marketing gebruiken als middel om waarde te creëren, te begrijpen, over te brengen op anderen te leveren
3. Marktkansen onderkennen en het ontwikkelen van doelgerichte waardeaanbiedingen
4. Waardevolle producten ontwikkelen en merkkapitaal opbouwen
Deel 2 - Tactische marketing
5. Marktintelligentie ontwikkelen en toepassen
6. Een marketingmix ontwerpen
7. Klanten werven, vasthouden en groter maken
8. Meer klantwaarde creëren en leveren
Deel 3 - Bestuurlijke marketing
9. Planning en organisatie voor een effectievere marketing
10. Het evalueren en controleren van marketingverrichtingen
Deel 4 - Transformationele marketing
11. Aanpassing aan het nieuwe tijdperk van elektronische marketing
Appendix: Kenmerken en functies van de afdeling marketing in verscheidene sectoren van het bedrijfsleven
Noten
Register van bedrijven en merknamen
Register van begripsnamen
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan