Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Be useful

De kracht van authentiek ondernemerschap

Paperback Nederlands 2011 9789052618395
Voormalig top 100Totaal 91 dagen
Niet leverbaar.

Samenvatting

Veel Nederlanders lopen rond met goede, ondernemende ideeën. Ze zien mogelijkheden om een eigen bedrijf te starten, om binnen de bestaande organisatie een product of dienst te ontwikkelen of om op maatschappelijk vlak een nieuw initiatief te ontplooien. In de praktijk blijkt echter dat er van al deze ideeën slechts 7% succesvol wordt uitgevoerd. Dat is niet alleen zonde, maar ook onnodig!

Met dit boek willen Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud laten zien dat het anders kan. Zij zijn ervan overtuigd dat ondernemerschap te leren is, als u maar wilt. Op een heldere en boeiende manier beschrijven ze de stappen die ten grondslag liggen aan een succesvolle uitvoering. Ter inspiratie passeren daarbij diverse landen die uitblinken in ondernemerschap de revue, waaronder Singapore, de Verenigde Staten en Nieuw-Zeeland. Bovendien laten de auteurs talloze ondernemers uit binnen- en buitenland aan het woord. Daarmee biedt dit boek alle nodige handvatten om Nederland ondernemender te maken. Dus voel u vrij, neem uw verantwoordelijkheid en be useful!

Specificaties

ISBN13:9789052618395
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:158
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:1-2-2011
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (4)

Be useful
Louis Thorig | 27 januari 2012
Het boek 'Be Useful' met als subtitel 'De kracht van authentiek ondernemerschap' staat op de longlist van het Managementboek van het Jaar 2012. De beide auteurs, Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud, zijn partner en oprichter van adviesbureau '&Samhoud', dat doorbraken realiseert door het inspireren en verbinden van mensen. Dit is hun derde boek.
Lees verder
Be useful
Claudia Broeke | 11 mei 2011
'Be useful' is een interessant boek voor iedereen die onderneemt of dat zou willen doen. In de visie van Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud gaat het dan niet alleen om fulltime zelfstandige ondernemers. Ook binnen een dienstverband kun je ondernemer zijn. Helaas is niet elke onderneming succesvol. Geelhoed en Samhoud hebben vele onderzoeken en praktijkvoorbeelden verzameld om te onderzoeken hoe succesvol ondernemerschap bereikt kan worden.
Lees verder
Mensch, durf te ondernemen!
Pierre de Winter | 25 maart 2011
In het boek Be useful breken Salem Samhoud en Jeroen Geelhoed een lans voor ondernemerschap. Het resultaat is een hybride boek: ondernemersvaardigheden, onderzoek, landenkarakteristieken en interviews bij elkaar.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
17 stemmen
12
2
0
2
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Salem Samhoud: ‘Zzp-ers creëren geen waarde’
Pierre de Winter 22 maart 2011 Met het boek ‘Be useful’ breken Salem Samhoud en Jeroen Geelhoed een lans voor meer ondernemerschap in Nederland. ‘Ondernemen is verantwoordelijkheid nemen.’

Over Jeroen Geelhoed

Jeroen Geelhoed heeft een passie voor het creëren van succesvolle, dienstverlenende organisaties waarin mensen excelleren en tot bloei komen. Hij maakt deel uit van een 'gewoon ongewoon' adviesbureau: &Samhoud en is auteur van de boeken 'Plezier en prestatie' en van 'Kus de visie wakker'.

Andere boeken door Jeroen Geelhoed

Over Salem Samhoud

Salem Samhoud is ondernemer en organisatieadviseur en realiseert doorbraken door het inspireren en verbinden van mensen. Hij is oprichter van het succesvolle adviesbureau &samhoud en geestelijk vader van het concept persoonlijke visie

Andere boeken door Salem Samhoud

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De keten van ondernemerschap
-Wat is ondernemerschap?
-Kun jij ondernemersschap leren?
-Hoe loopt het pad van de ondernemer
-Hoe ondernemend zijn wij Nederlanders?

2. Energie mobiliseren
-Willen we ondernemen?
-Drie energiebronnen
-Vijf ontdekkingsvaardigheden
-Inspirerende ondernemende landen

Intermezzo - Ben Woldring
3. Bemensing en beweging
-We gaan je ondersteunen?
-Teamvorming bij ondernemende ideeën
-Zingerman's pad naar partnerschap
-Inspirerende ondernemende landen
-En nu jij?

Intermezzo - Fred Mweeta en Gertjan van Stam
4. Visie en businessmodel
-Wat is je visie?
-Beryls briljante businessmodel
-Wat wordt je businessmodel?
-Dozen stallen bij Citistorage
-Businessmodellen en maatschappelijk ondernemen
-Inspirerende ondernemende landen

Intermezzo - Hennie van der Most
5. waarmaken en verder gaan
-Gewoon beginnen
-Waarde creëren
-Ondernemen als spel
-Doorgroeien: de reis door Niemandsland
-Succesvol in crisistijd
-De zevenmijlslaarzen van Van Bommel
-De andere kant: hoe het misgaat

Dankwoord
Literatuur
Noten
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Be useful