Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Plezier en prestatie

Het managementprincipe voor organisaties

Paperback Nederlands 2014 9789462200876
10
Voormalig top 10Totaal 68 dagen
EvergreenTotaal 584 dagen
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Plezier in het werk leidt tot betere bedrijfsresultaten. Dat laten meerdere succesvolle bedrijven zien. Gebrek aan plezier in het werk leidt tot verwaarloosde organisaties met slechte - of opgepoetste - resultaten. Hoog tijd dus voor een aanpak die plezier en prestatie structureel met elkaar verbindt.

'Plezier & prestatie' laat zien hoe plezier in het werk én het behalen van resultaten elkaar kunnen versterken, in goede en in slechte tijden. Centraal staat het concept dat de auteurs 'pleziermanagement' noemen: het managen van werkplezier met het oog op tevreden klanten en betere bedrijfsresultaten.

Dit boek wil (midden)managers overtuigen, inzicht geven en inspireren om handen en voeten te geven aan succesvolle en mensgerichte organisaties. Daarbij wordt het gat tussen potentie en performance gedicht. Plezier & prestatie is daarmee een onmisbaar boek voor managers bij dienstverlenende organisaties, maar eigenlijk voor alle managers.

Deze herziene uitgave is geheel geactualiseerd en bevat:
- het succesverhaal van Jumbo Supermarkten en andere aangevulde en nieuwe cases
- nieuwe instrumenten waaronder de 'Plezier & prestatie-praatposter'
- de meest recente cijfers over plezier in het werk in Nederland
- nieuw onderzoek naar het gedrag van managers die met hun afdelingen zowel op plezier als op prestatie hoog scoren

Specificaties

ISBN13:9789462200876
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:284
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:3-4-2014
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (5)

recensie
Plezier & prestatie
Renze J. Klamer | 10 december 2003
recensie
Plezier & prestatie
Jan Dirkx | 3 november 2003
Ik geef een 9 Een feest der herkenning! Zonder in cliché's te willen vervallen geldt dit in belangrijke mate voor dit boek. Het beschrijft heel helder de werking van het mechanisme om organisaties op te stuwen naar meer resultaat en plezier in het werk.
Lees verder
recensie
Plezier & prestatie
Marian Bakker | 3 november 2003
recensie
Plezier & prestatie - Speciale editie
Arnold van der Beek | 3 november 2003
Ik geef een 8 'Plezier & prestatie', hét managementprincipe voor organisaties. Toen ik de titel en de korte introductie las, dacht ik, hé totaalvoetbal! De passie en het enthousiasme van de auteurs is terug te vinden in de stijl van het boek zonder dat het stoort.
Lees verder
recensie
Plezier & prestatie
Frans van Schijndel | 29 september 2003
In de inleiding van 'Plezier & prestatie' wordt schematisch weergegeven wat de relatie is met andere boeken op dit gebied (leuk idee!).
Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
21 stemmen
14
4
1
1
1

Over Jeroen Geelhoed

Jeroen Geelhoed is directeur Strategie en markt bij Breman Installatiegroep. Daarvoor was hij partner bij adviesbureau &samhoud. Hij schreef meerdere boeken, waaronder Plezier & prestatie, Kus de visie wakker, Creating lasting value en Briljante businessmodellen.

Andere boeken door Jeroen Geelhoed

Over Hans van der Loo

Hans van der Loo richt zich op zelfmotivatie en psychologische veiligheid in teams. Hij is onderzoeker, facilitator en auteur van meerdere bestsellers, zoals 'Kus de visie wakker, 'Psychologische veiligheid','Teaming: de nieuwe realiteit van samenwerken' en 'Gitig gedoe op de werkplek'. deze laatste is Managementboek van het jaar 2024.

Andere boeken door Hans van der Loo

Over Salem Samhoud

Salem Samhoud is ondernemer en organisatieadviseur en realiseert doorbraken door het inspireren en verbinden van mensen. Hij is oprichter van het succesvolle adviesbureau &samhoud en geestelijk vader van het concept persoonlijke visie

Andere boeken door Salem Samhoud

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Plezier en prestatie