De ongeschreven regels van het spel
Beheers en vernietig de verborgen regels en verwijder de barrières die organisatieveranderingen in de weg staan
Gebonden Nederlands 1995 1e druk 9789054021254Samenvatting
Ze komen niet voor in de officiële beleidsnota' s van uw bedrijf. Ze worden zelfs niet zijdelings genoemd tijdens vergaderingen. Hoe goed u uw vak als manager ook verstaat en bijhoudt: u weet waarschijnlijk niet eens van hun bestaan af. En toch bepalen ze voor een gedeelte het gedrag binnen uw organisatie. Tot het moment dat u ze kunt begrijpen, beheersen en uiteindelijk kunt breken, zult u niet de veranderingen kunnen doorvoeren die essentieel zijn voor het voortbestaan van uw bedrijf. Het gaat hier over de ongeschreven regels van het spel. Dit boek beschrijft hoe u zich aan de invloed van die regels kunt ontworstelen. Veel managers hebben te maken met medewerkers die zich verzetten tegen verandering. Scott-Morgan laat zien dat het mogelijk is een einde te maken aan dergelijke barrières, mits duidelijk wordt gemaakt waarom men zich in organisaties op een bepaalde manier gedraagt. U leert om vast te stellen wat de oorzaken zijn van negatieve gevoelens en gedragingen, zoals rebellie, disfunctioneren, machtsspeletjes, samenzweringen, paranoia, isolement, roddel en cynisme. En u leert hoe u deze negatieve regelbrekers kunt pareren.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1 De weg naar het grote falen
2. Het geheim dat iedereen kent
3. De gids van een voyeur naar de werkelijkheid
4. De weg naar het pragmatisme
5. Regelbrekers
6. Actie-avonturen
7. Twintigste-eeuwse mislukkingen
8. Doorbraak naar de vrijheid
9. De regelbrekers - handleiding voor de ongeschreven regels van het spel
10. Deel A: toegangspoort naar een nieuwe dimensie
11. Deel B: reis naar het onbekende
12. Deel C: schrijf wat ongeschreven was
13. Deel D: analyse van een vijandige wereld
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan