Marketing inzicht
Gebonden Nederlands 1998 9789055941094Samenvatting
Dit boek geeft een overzicht van belangrijke managementboeken en confronteert Belgische topmanagers met een hoofdstuk daaruit. Uit hun reacties blijkt overduidelijk het belang van een sterke visie, innovaties, snelheid in uitvoering, van het als eerste verwerven van concurrentievoordelen of het verschuiven van paradigma' s en last but not least van het continu leren en aanpassen. Hoofdstukken uit de volgende boeken worden in 'Marketinginzicht' becommentarieerd en in context geplaatst:
- Richard D'Aveni, Hyperconcurrentie
- Joel Barker, Paradigma' s
- Arie de Geus, De levende onderneming
- Francis Gouillart en James Kelly, Organisatie-transformatie
- William Knoke, Plaatsloze nieuwe wereld
- Ikujiro Nonaka en Hirotaka Takeuchi, De kenniscreërende onderneming.
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. William Knoke - De tentakels van het bedrijfsleven
2. Jane Coene - 'Te weinig, te laat!'
3. Richard d'Aveni - concurrenten voorbijstreven met voordelen van kosten / kwaliteit
4. Henri H. J. Koerhuis - Hoe permanent voordeel uitbouwen in tijdelijk werk
5. Francis J. Gouillart & James N. Kelly - Het bereiken van klantgerichtheid
6. Marc van den Berge - In de huid van de klant
7. Joel A. Barker - Verschuivingen voor de jaren negentig
8. Carl Malbrain - Afvalbergen verzetten
9. Ikujiro Nonaka en Hirotaka Takeuchi - Kenniscreatie in de praktijk
10. Erik DeJonghe - Kennismanagement in oost en west
11. Arie de Geus - Leidinggeven om winst te behalen of om lang te bestaan: es er een keus?
12. Bert de Grave - Reflecties over de rentabiliteit van ondernemingen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan