
Lees verder
Jeroen Bertrams adviseert bedrijven over digitale strategie en (online) groei. Daarnaast is hij een actieve angel investeerder met meer dan tweehonderd investeringen, met name in de Verenigde Staten. Met bijna twintig jaar ervaring kent Jeroen het online kanaal als geen ander. Met zijn werk won hij diverse internationale prijzen. Hij is de auteur van Start-up: van idee tot exit - Innoveren, lanceren en schalen.
Meer over Jeroen BertramsOverleven in de kenniseconomie van vandaag vereist een effectieve omgang met kennis. Optimaal tegemoet komen aan de behoeften van de klant betekent aanwezige kennis optimaal gebruiken en nieuwe kennis ontwikkelen. Kennisontwikkeling in teams, lerende professionals, consolidatie en toegankelijkheid van verworven kennis en de toepassing en het gebruik ervan vormen de bestanddelen van goed kennismanagement.
Een effectief kennismanagement schept bovendien een kennisvriendelijk klimaat in de organisatie. Structuur, cultuur, strategie en systemen bepalen de motivatie van de medewerkers om bij te dragen aan de vermeerdering en benutting van kennis in de onderneming. Dit boek beschrijft hoe organisaties vorm kunnen geven aan de kennisstroom en ervoor kunnen zorgen dat mensen leren en kennis met elkaar delen, en zo het concurrentievermogen van de organisatie versterken.